Senaste nytt

Tillgång till utrikesloungen på Arlanda med inrikesbiljett

Layzedad

Medlem
Jag vet inte hur välkänt det är men man har möjlighet att besöka loungen i T5 även om man bara har en inrikes flight. Har själv använt detta vid tillfällen när det har varit långa väntetider som t.ex. vid strömavbrottet härom året. I fredags hade jag en bokning 13.40 till Göteborg och valde då att åka direkt till Arlanda och satte mig i loungen och jobbade. Det enda är ju att man måste passera genom tullen på vägen tillbaka till T4 men det tar ju inte mer än 10 min från T5 loungen till T4
 

Layzedad

Medlem
Japp!
Det går fint om man har ett långt stopp på ARN, bara att knata igenom security i T5 och gå till loungen
 

Svartson

Medlem
Hur är det med Menzies lounger, om man saknar Star Alliance guld? Får man komma igenom till airside på T2/T5 för att besöka Menzies-loungerna om man har boardingcard som gäller T4?
 

fcx

Medlem
Hur är det med Menzies lounger, om man saknar Star Alliance guld? Får man komma igenom till airside på T2/T5 för att besöka Menzies-loungerna om man har boardingcard som gäller T4?

Du ska komma genom security, men sen gäller det ju att vara bokad på en flight som berättigar till lounge.
 

FF#1

Medlem
Det går utmärkt att ta sig in i Mezines loungerna med godtyckligt boardingpass, oftast är de inte intresserade av det om man använder priority pass eller dylikt.
 

agehall

Medlem
Det går utmärkt att ta sig in i Mezines loungerna med godtyckligt boardingpass, oftast är de inte intresserade av det om man använder priority pass eller dylikt.

Ja, använder man PP lär det ju funka bra. Jag förutsatte dock att vi pratade om någon som var berättigad till lounge pga sin kabinklass och som ska resa från T2.
 

Börnen

Medlem
Tack för tipset i tråden, fick tre timmar i utrikesloungen i lördags vid byte tåg - inrikesflyg
 
Toppen