Tillgång till lounge vid byte från inrikes business till economy?

Diskussion i 'Lounger' startad av adhoc76, 22 Maj 2016.

1. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sökt på en multicity-resa med South African Airways i november i år. Ska flyga Johannesburg-Kapstaden, en vecka senare Port Elizabeth-Johannesburg och där byta samma dag till en flight till Vilanculos i Mozambique. Ytterligare en vecka senare ska jag tillbaka från Vilanculos till Johannesburg.

Jag har loungetillgång på businessbiljett på Johannesburg-Kapstaden och Port Elizabeth-Johannesburg. Problemet är att vid bytet i Johannesburg till Vilanculos så är det South African Airlink som utför flygningen med en "all economy"-flight. Naturligtvis kommer det då stå economy på biljetten trots att jag bokar South African Airways genomgående. Finns det något sätt att komma runt detta så man får tillgång till lounge även vid bytet i Johannesburg?

2. Har du status i nån allians?

3. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej. Eurobonus Silver numera. :(

4. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får du bokningsklass som motsvarar business, även om flygplanet är all-economy? Om ja så borde du ha tillgång till lounge.

5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får "Z" på Johannesburg-Kapstaden respektive Port Elizabeth-Johannesburg. Sedan är det nån fare base jag aldrig sett, "HRT4Z", på Johannesburg-Vilanculos t.o.r.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!