Tillgång till Lounge på Arlanda med Norwegian?

Diskussion i 'Lounger' startad av Bergp, 7 September 2011.

1. Bergp

Bergp Medlem

Hej!

Flyger utomlands med Norwegian från UME till CPH via ARN med 2,5 h transfer. Såg nyss att de flyger från terminal 2 och där finns väl inte längre någon lounge?
    Kan man komma in i T5 ändå?

Vänligen

/P

2. Nej, det går inte.
    Du kan inte komma in från T5 och flytta till T2 via airside, om du flyger ut från Arlanda med Norwegian.

3. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som AHO säger, det går inte då loungen/loungerna ligger på airside på T5. Du måste i så fall landa på T5, vilket Norwegian inte gör.

4. Bergp

Bergp Medlem

Jag vet att det inte går airside men funderade på om man med hjälp av boarding card kunde komma igenom på något sätt för att hänga i femman....men när jag tänker efter så undrar jag om jag tänkte efter :rolleyes:

Bara att bita i äpplet.....

Tack för snabba svar!

5. Någon som vet vad som idag finns där Finnair/British Airways/Novia tidigare hade sin lounge i T2?

6. Platsen förvandlades till café/restarang, tror jag.

7. Jacob

Jacob Medlem

Det finns ingen lounge kvar i terminal 2 vad jag vet.

Går knappat att komma in i terminal 5 om man reser med Norwegian från terminal 2, säkerhetspersonalen kommer nog stoppa det.

8. Gus

Gus Medlem

Jag har ett liknande problem i höst då jag ska flyga med Lufthansa till Bukarest via Munchen. Lufthansa huserar tydligen i terminal 2, men Diners Club-loungerna ligger i terminal 1. Kan jag komma från T2 till T1 på något sätt? Är det inte märkligt att Diners Club har två lounger i T1, men ingen i T2? :confused:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!