Senaste nytt

Tillgång till Lounge när resesällskap inte är med

Agö

Medlem
Just det där låter som ett väldigt korrekt svar för den här frågan. Vad som sedan går i praktiken (och som inte är helt OK enligt reglerna) är nog kanske en annan sak....
Ja, alltså - det kundtjänst säger är att kortet är personligt och förmånerna följaktligen också personliga. Detta står i portalparagrafen i Eurobonus T&C.

1.1 Membership in the EuroBonus program is open to all natural persons. Only one EuroBonus membership account is permitted per person. Persons under the age of 18 years must have their legal guardian’s consent to join the EuroBonus program. The EuroBonus membership and the rights pertaining thereto are personal and for the sole benefit of the member, unless otherwise stated by SAS.
 

fcx

Medlem
Frågade SAS chatt om detta och fick följande svar:
Kundstjänst: Kollade på detta och det är så att du måste vara där för att han ska kunna komma in i loungen då det är en personlig förmån med lounge tillgång.


Efter detta kom en lång harang om att jag kan ge min bror guldkort som diamond, det är dock inte aktuellt i detta läge.
Jag vet att de inte alltid har 100% koll på kundtjänst men han jag chattade med försvann i ca 10 minuter för att leta upp "svaret" på frågan så troligtvis är svaret korrekt "enligt boken". Hur det sen faktiskt fungerar i loungen är en helt annan sak.

Inte för att vara elak, men just chatten var nog fel forum för denna fråga.

Försök luska rätt på telefonnumret till loungen och ring direkt till dem.
 

Thornado

Medlem
Ett annat alternativ är väl att göra som många andra här har gjort innan, fast "tvärtom", dvs gå bort till T4 och använda loungen där. Eftersom det är automatspärrar så borde det inte vara nåt problem (möjligen måste han använda ditt boardingkort, och det är ju fortfarande ett regelbrott, men borde vara riskfritt...). Nu är ju förvisso den loungen bra mycket tråkigare att sitta i, men vill han bara.komma bort från värsta stöket i terminalen, så.
 

flum

Medlem
Ett annat alternativ är väl att göra som många andra här har gjort innan, fast "tvärtom", dvs gå bort till T4 och använda loungen där. Eftersom det är automatspärrar så borde det inte vara nåt problem (möjligen måste han använda ditt boardingkort, och det är ju fortfarande ett regelbrott, men borde vara riskfritt...). Nu är ju förvisso den loungen bra mycket tråkigare att sitta i, men vill han bara.komma bort från värsta stöket i terminalen, så.
Tyvärr är ju T4-loungen ofta definitionen av vad stök är.
 

trekker

Medlem
Nu på fredag ska jag flyga med brorsan och vi är bokade på samma biljett. Jag är Diamond och han saknar status.
Vi kommer att komma till Arlanda vid helt olika tidpunkter i och med att han tänkt åka ut tidigt för att kunna jobba "ostört" under dagen och jag måste jobba fram till lunch och kommer ut på eftermiddagen.

Finns det någon chans att han kommer in i loungen om han kommer dit vid 8 på morgonen? De borde ju kunna se på vår bokning att jag har diamond och kan gästa honom, men är jag inte där antar jag att svaret blir nej.
Alternativen är väl att han betalar cash/poäng för att komma in i business loungen eller om någon vill gästa in honom på morgonen antar jag.
Hur har det gatt? Kom han in?
 
Toppen