Senaste nytt

Tillgång till lounge efter avslutad resa? SAS Lounge på Kastrup

Roger J

Medlem
Dock ger longhaul-regeln även tillgång på "nästa" flygplats. Till exempel: flyg Bangkok-Köpenhamn-Stockholm med SAS. Då får du tillgång till lounge på Arlanda även fast sista flyget inte var long-haul.
 

Markus

Medlem
Hej,
Här kommer mitt första inlägg på bc. Först av allt vill jag tacka för all kunskap som ni alla bidrar med - imponerande!

Jag har en fråga som spinner vidare på ovanstående.
Flyger business med LH ARN-FRA-GRU i helgen och ankommer vid 5-tiden på morgonen. Om jag förstår diskussionen ovan korrekt kommer jag inte ha lounge access på GRU. Var hittar jag denna info? Har letat på LHs hemsida men hittar ingenting.

Är det någon som vet om det finns dagrum/duschar etc som man kan "köpa" sig in på?

Mvh
Markus
 

agehall

Medlem
Över lag är det nog rätt ovanligt att du hittar lounger land side, förutom på flygbolagens egna hubbar. Så om du inte har ett byte så är ju risken ganska stor att du inte ens kommer in på flygplatsen airside och därför inte kommer åt någon lounge. Det du vill leta efter är flygbolagens lounge guider, där de listar var de har lounger. Lufthansa ® - At the airport

Just på GRU har LH bara en tredjeparts lounge och de listar inte dusch som feature, så räkna inte med att det finns ens vi hemresan. Jag skulle tro att det bästa du kan göra är att ta dig till ditt hotell så fort som möjligt.
 

Senator

Moderator
Hej,
Här kommer mitt första inlägg på bc. Först av allt vill jag tacka för all kunskap som ni alla bidrar med - imponerande!

Jag har en fråga som spinner vidare på ovanstående.
Flyger business med LH ARN-FRA-GRU i helgen och ankommer vid 5-tiden på morgonen. Om jag förstår diskussionen ovan korrekt kommer jag inte ha lounge access på GRU. Var hittar jag denna info? Har letat på LHs hemsida men hittar ingenting.

Är det någon som vet om det finns dagrum/duschar etc som man kan "köpa" sig in på?

Mvh
Markus

Det finns en United Arrivals lounge, men av erfarenhet är man väldigt restriktiva med vem som får använda dessa. Du kan ha tur då Lufthansa och United är rätt duktiga sig emellan: t.ex. är det bara United som kan skicka sina passagerare till LH Arrivals Lounge i Frankfurt. Kolla med LH eller United lokalt på GRU, leta upp nummer..
 

Dr. Miles

Expert
Hej,
Här kommer mitt första inlägg på bc. Först av allt vill jag tacka för all kunskap som ni alla bidrar med - imponerande!

Jag har en fråga som spinner vidare på ovanstående.
Flyger business med LH ARN-FRA-GRU i helgen och ankommer vid 5-tiden på morgonen. Om jag förstår diskussionen ovan korrekt kommer jag inte ha lounge access på GRU. Var hittar jag denna info? Har letat på LHs hemsida men hittar ingenting.

Är det någon som vet om det finns dagrum/duschar etc som man kan "köpa" sig in på?

Mvh
Markus
Välkommen till BusinessClass.se, Markus!

Om du har DinersClub kort, kan du gå till Sao Paulo Guarulhos flygplats(GRU) terminal 2 på landside(utanför säkerhetskontrollen).
Där finns det Smiles VIP Lounge Domestic och det verkar finnas dusch i loungen.

Diners Club International skrev:
Sao Paulo, Brazil – Guarulhos International Airport
Lounge Name Smiles VIP Lounge Domestic
Lounge Location Terminal 2:
Landside - next to the entrance to the Domestic Departures.
Telephone +55 11 2445 2984
Fax N/A
Hours Open 06:00 - 23:00 daily
Languages Spoken Portuguese, English, Spanish
Entry Conditions Cardmembers must present their valid Diners Club card. Dress code applies. Non smoking.
Amenities Offered Air conditioning, Showers, Internet access, Wi-Fi, Telephone, Television, Newspapers, Magazines, Buffet, Soft drinks and Alcoholic beverages.
Fees Cardmembers please check with your issuer for terms and conditions of lounge access. Guest fee - $25 USD.
 

Markus

Medlem
@ Senator,
tack för tipset! Kollar med LH/UA på GRU. Det vore schysst att få tillgång till duscharna innan dagens möten drar igång...
 
Toppen