Senaste nytt

Tillgång till lounge Arlanda - Bangkok med Turkish Airlines

Henrik_B

Medlem
När du kommer tillbaka till Istanbul kan du be om ett litet rum att vila i. De kallas "suites", men är mer av ett litet hotellrum med TV, säng, skrivbord och iPod-dock. Rakt över korridoren finns dusch och WC. Den är tillgänglig för alla som ankommer med en flight på över 8h och har över 4h transfertid. Tror du har strax under 4h men de brukar inte vara så kinkiga. Om det är kvällsavgången till ARN så brukar det dessutom vara ganska lite folk i loungen.

Det kan ju vara trevligt!
 

Ziplock

Medlem
Nu börjar det bli dags för hemresa och det ser ut som om jag kommer att anlända (landvägen) till flygplatsen i Bangkok ca 4 timmar innan avgångstid. Någon som vet om det går att checka in redan då och slappa i en lounge? Annars får jag väl sitta i avgångshallen tills de öppnar incheckning två timmar innan avgång?
 

johhenrik

Medlem
Jag tror inte det kommer vara något problem. Det är möjligt du får vänta en kortis, men de lär ju öppna minst 3hr innan iaf.
 

Joakim

Medlem
Enl TK ska dom öppna 3 tim innan men dom två gångerna jag kommit 3 tim innan har det redan varit öppet en stund. Gissar att dom öppnade ca 3,5 tim innan.
Då kan du ha lite tid till loungehopping.
 

Ziplock

Medlem
Enl TK ska dom öppna 3 tim innan men dom två gångerna jag kommit 3 tim innan har det redan varit öppet en stund. Gissar att dom öppnade ca 3,5 tim innan.
Då kan du ha lite tid till loungehopping.
Helt rätt. Jag kom till flygplatsen 3:45 innan avgång och då var incheckningen öppen. Ingen före i business incheckningen och dessutom fick jag ett priority pass, så jag var igenom säkerhetskontroll och passkontroll på 5 minuter.

Därefter gick jag bort till den Thai Royal Silk loungen som låg närmast min gate och satt där i 3 timmar. På plussidan var ett stort utbud av mat - det verkade som om det kom nya rätter 3 gånger under tiden jag var där. Sköna fåtöljer och lagon ljudnivå på storbildstvn som visade CNN.

På minussidan dåligt utbud av tidningar (i alla fall på engelska) och överaskande mycket skrikiga småbarn och gapiga 20-åringar.
 

Joakim

Medlem
Frågade vid incheckningen förra veckan i BKK och dom öppnade 20,00. Planet går 23,45, således öppnar den 3,45 innan.
 
Toppen