Tillgång till lounge Arlanda - Bangkok med Turkish Airlines

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Ziplock, 28 Juli 2014.

1. Ziplock

Ziplock Medlem

Reser ARN-IST-BKK ToR med Turkish Airlines i Business class (J + K) och gissar att jag har tillgång till lounge. Stämmer det och i så fall vilka lounger på de olika flygplatserna rekommenderas?

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja du har tillgång till SAS business lounge i Terminal 5 på Arlanda. I Istanbul beroende om du har tillräckligt med tid mellan bytena är de CIP loungen som gäller!

I BKK vet jag ej vad som gäller för TK.

1 person likes this.
  3. Impendill

Impendill Medlem

Reste själv den rutten för knappt en månad sedan. CIP loungen i Istanbul får du bara inte missa!
    I Bangkok kan du välja mellan en av thai airways alla lounger!

Vi satt mest i royal silk lounge, den största av thais.

3 personer gillar detta.
  4. Ziplock

Ziplock Medlem

Tack för input!

Arlanda: SAS business lounge i Terminal 5
    Istanbul: CIP lounge
    Bangkok: Thai Airways lounge

Hur är det med säkerhets- och passkontroll? I Bangkok ligger loungerna efter säkerhets- och passkontroll. På Arlanda ligger väl loungen efter säkerhetskontrollen, men före passkontrollen? Hur är det i Istanbul? Kan vara bra att veta så man hinner till boarding.

5. marbe166

marbe166 Medlem

I Istanbul går du igenom en transit-säkerhetskontroll när du ankommer, därefter är du airside där loungen finns. Inga mer kontroller innan du kommer till gaten. Gäller åt båda hållen.

6. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så länge det inte är förseningar så kommer du hinna tillbringa några timmar i loungen i IST. Beroende vilken flight du tar så har du 2h55m eller 3h40m när du flyger ner och ungefär det samma när du flyger hem.

7. Ziplock

Ziplock Medlem

Kan lämna en liten update efter första delen av resan. På Arlanda förjde jag skyltningen till SAS Business lounge och hamnade en våning ovanför incheckningsdiskarna i terminal 5. Där fanns en lounge som kändes lika spännande som cafeterian i ABF-huset i Örebro..... Gick jag fel, eller är denna lounge allt som finns för business class på Arlanda? I så fall är det knappt värt att gå dit.

I Istanbul var det andra puckar. Väldigt imponerande lounge, med väldigt gömda toaletter. Jag provåt diverse mat och kakor och drog mig sedan in i bio-rummet och slappade framför en Coldplay-konsert. Riktigt trevligt, förutom två araber som snarkade ljudligt i bakersta raden.

Henrik_B, Mankan och kristofergustafsson gillar detta.
  8. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du gick inte fel på Arlanda. Har själv inte haft äran att besöka ABF-huset i Örebro, men stämmer att det är en viss nivåskillnad mellan SAS busniess lounge och CIP loungen i Istanbul t.ex.

Jonas C och fcx gillar detta.
  9. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att SAS lounge ARN inte är världsklass men antar att ABF huset i Örebro inte erbjuder gratis bärs...........

edlundo gillar detta.
  10. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var inte så säker på det! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!