Tillgänglighet på First Awards med Lifemiles?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av LXofSweden, 16 December 2015.

1. LXofSweden

LXofSweden Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej allihop,

Har varit en flitig läsare av forumet ett tag men har nu äntligen anledning att själv bidra med en tråd. :)

Jag fick nyligen Lifemiles erbjudande om 2 x 1 +40% - alltså dubbla miles samt en bonus på ytterligare 40% på det - tänkte att det skulle sitta fint för en returresa för två till Asien i First i sommar. Jag spånade lite på tillgänglighet på antingen Asiana eller Singapore för att undersöka om man rentav skulle kunna växla inte för svitbiljetter. Däremot verkar det vara väldigt dålig tillgänglighet i First på de flygbolagen trots att jag kikade drygt 8 månader fram.

Frågan då är, har någon erfarenhet av att nyttja Lifemiles på transkontinentala flyg i First? Hur verkar det vara med tillgänglighet? Verkar det vara begränsat till vissa bolag/rutter? Är Suite cabin en omöjlighet?

Mvh,
    Alex

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Att hitta med Singapore Airlines First/Suites är nästan bara att glömma. Det går normalt sätt inte att boka detta (om det inte är F på något annat än B777-300ER och A380).
    Asiana brukar finnas en hel del av, även ANA.
    Lufthansa är som vanligt att de bara går att boka 2 veckor i förväg.

agehall gillar detta.
  3. LXofSweden

LXofSweden Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar, Palmen. Bra info! Vet du om det går att boka Suite på Asiana? Går det på samma kostnad som en vanlig biljett i First?

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för dålig koll på Asiana och var de har Suite. Men jag skulle gissa på att det går. Man kan i alla fall flyga FRA-ICN-LAX med Asiana i F och ett av benen är väl på A380 åtminstone

5. LXofSweden

LXofSweden Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt. Ska kika lite närmare. Tackar för hjälpen! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!