Senaste nytt

Tillgänglighet i United Domestic First award

JohanA

Medlem
Ja men det gör den ju inte om man inte säljer en enda biljett där. Då ser jag ingen skillnad på om man låter 4 award gå att boka på en gång eller först efter att man sålt några revenue biljetter.
Använder man poäng så minskar ju åtminstone den skulden för bolaget vilket borde vara bättre än att bara köra opup på en massa folk.
om man säljer award först så vet man ju inte om man har inkomst i cash.
 

palmen

Moderator
om man säljer award först så vet man ju inte om man har inkomst i cash.
Om det finns 10 platser så borde de väl veta att de behöver sälja tex 6 platser för att gå runt, då kan de ju erbjuda 2 award-platser utan problem kan jag tycka även om inga revenue biljetter sålts.
 

adhoc76

Medlem
Hörde någonstans att United inte släpper awards på domestic first förrän de fått ett visst antal revenue-bokningar nuförtiden. Vet inte riktigt vad logiken är bakom det, dock...

Läste nånstans att tanken bakom detta är att det är ungefär samma grupp av resnärer som har mycket poäng och därmed söker award som också kan tänka sig att betala för domestic first. Det är lite som ett chicken race. Sänder de en signal om att de måste sälja visst antal rev tickets så är logiken den att de tror att de säljer mer. Baksidan med logiken är väl just att det kan sluta med väsentligt fler op ups än de tänkt sig. Jag tror dock inte att skuldberget av poäng är det stora bekymret i sammanhanget....
 

Senator

Moderator
Det finns några saker att komma ihåg med United.. Statusmedlemmar som köper vissa klasser: M, B, och Y får direkt uppgradering till Domestic First. vid biljettköp Så det kan visa sig att för United är det "bättre" att spara på dessa till detta. Det står mer om detta här:
MileagePlus Upgrades Overview | United Airlines

Jag har åkt en del United och American senaste två åren och det intressanta är att på American finns det ibland platser kvar i Domestic First, men jag har aldrig sätt en ledig Domestic First stol på United vid take off. Jag tror helt enkelt att för United är det bättre att använda dessa som "perks" till egna statusmedlemmar än att lägga ut dessa till Star Alliance medlemmar.

Jag tror också att möjligheterna för platser försvinner ju närmare D-Day man kommer eftersom alla uppgraderingar skall genom. Jag har varit med på en resa mellan LAX och DEN, där det var 68 pax på uppgraderingslistan på en A319 som har 8 stolar :) Jag hade plats 1B..
 

Dr. Miles

Expert
Läste nånstans att tanken bakom detta är att det är ungefär samma grupp av resnärer som har mycket poäng och därmed söker award som också kan tänka sig att betala för domestic first. Det är lite som ett chicken race. Sänder de en signal om att de måste sälja visst antal rev tickets så är logiken den att de tror att de säljer mer. Baksidan med logiken är väl just att det kan sluta med väsentligt fler op ups än de tänkt sig. Jag tror dock inte att skuldberget av poäng är det stora bekymret i sammanhanget....
Just för Uniteds egna medlemmar (MileagePlus) var det så att de hade problem med många avbokningar av bonusresor nära avresedagen när de hade gratis avbokning eller låga avbokningsavgifter förut.

Idag kostar det 200 USD per bokning för att avboka en bonusresa för basmedlemmar och endast Premier 1K och Global Service som har rätt till avgiftsfri avbokning av bonusresor.

Options Available for Award Tickets | United Airlines
 
Toppen