Senaste nytt

Tillgänglighet i United Domestic First award

JohanA

Medlem
Ett känt bolag tex har revidering av award månadsvis fam till T-30 dagar. Sedan veckovis fram till T-7 dagar, sedan varje dag.
 

Najk

Medlem
Kan kanske ligga något i det...
Jag bokade en resa i C CPH-MSP i okt och åkte i feb. Vi var två personer och resan innefattade två ben i United. Det ena benet fanns tillgänglighet i Domestic First men inte det andra benet. Jag höll lite bevakning med jämna mellanrum och sedan 2 dagar innan avresa fanns det plötsligt tillgänglighet så jag kunde boka om.

Om det berodde på bokningsläget eller om de automatiskt öppnar upp fler platser X dagar innan vet jag inte.
 

johhenrik

Medlem
Sluta tramsa. Läs mina tidigare inlägg, det står i klartext varför det skulle kunna vara så. Dock är diskussionen i sig onödig då allt bara är spekulation.
Sorry, det var inte alls meningen att tramsa. Då jag inte fick ditt exempel till att stämma, att det gör att kabinen bär sig. Jag förstår det i exempelvis 4 revenue och 4 award, men om det inte säljs några alls, så faller det ju. Men, kan ju vara som så att man från rev mgmt ser det som 8 fler ekonomi att sälja, vilket kanske ger mer än awardbiljetter.

Som lite trivia, så har jag sökt en ekonomi award på AA för ett visst datum nu under en period och där finns det bara award i F. 7 available har det sagt i ett par veckor nu. Även efter jag köpte en i F så säger den fortfarande 7 available, så AA verkar inte köra med samma strategi.
 

palmen

Moderator
Sluta tramsa. Läs mina tidigare inlägg, det står i klartext varför det skulle kunna vara så. Dock är diskussionen i sig onödig då allt bara är spekulation.
Det enda jag kan se att du skrivit är att kabinen ska betala sig själv. Om det bara är opup i hela kabinen så betalar den inte sig själv, om det är 4 award och resten opup betalar den inte sig själv heller. Så vad är skillnaden på dessa två? Varför skulle det vara bättre med enbart opup jämfört med att några award nyttjas?
Att det skulle kunna vara så är det ingen som opponerar sig emot, men frågan är ju varför det skulle vara så. Jag ser inte logiken i det (nu är ju mycket "ologiskt" i flygbranschen i och för sig)
 

JohanA

Medlem
Det enda jag kan se att du skrivit är att kabinen ska betala sig själv. Om det bara är opup i hela kabinen så betalar den inte sig själv, om det är 4 award och resten opup betalar den inte sig själv heller. Så vad är skillnaden på dessa två? Varför skulle det vara bättre med enbart opup jämfört med att några award nyttjas?
Att det skulle kunna vara så är det ingen som opponerar sig emot, men frågan är ju varför det skulle vara så. Jag ser inte logiken i det (nu är ju mycket "ologiskt" i flygbranschen i och för sig)
Det är ju det jag skrivit hela tiden. Att det inte betalar sig om man inte säljer rev tix.
 

palmen

Moderator
Det är ju det jag skrivit hela tiden. Att det inte betalar sig om man inte säljer rev tix.
Ja men det gör den ju inte om man inte säljer en enda biljett där. Då ser jag ingen skillnad på om man låter 4 award gå att boka på en gång eller först efter att man sålt några revenue biljetter.
Använder man poäng så minskar ju åtminstone den skulden för bolaget vilket borde vara bättre än att bara köra opup på en massa folk.
 
Toppen