Senaste nytt

Tillgänglighet för SAS Business Class Longhaul awards 2013

Homer

Medlem
Nätverkens storleksmässigt bör man inte jämföra SAS med British Airways. Kanske Austrian är ungefär samma nivå när det gäller longhaul nätverk?

Storsteffe:s poäng var väl att SAS flyger med halvtomma kabiner istället för att släppa till rewardplatser i sista minuten?
vilken betydelse har nätverkets storlek i det fallet?
 

Jonas C

Medlem
Dr. Miles Sen är ju frågan hur många av dessa EBG resenärer som bokar Business awards. Jag har snarare fått uppfattningen av att många omedvetna frekventa resenärer tenderar att bränna sina poäng på awards i Economy.
 

Hall

Medlem
Tänk...vilket "good-will"-värde det skulle vara om SAS några dagar före avgång släppte åtminstone hälften av de osålda platserna till EB...

Tänk vad det kunde göra för SAS revenue att få sålt samma platser till ett vettigt pris! Det känns som att SAS saknar affärsstrategi helt och hållet och så har det känts länge. Långt innan avgång så säljer man vissa C-biljetter hyfsat billigt utan flexibilitet så man får in stålar, sedan i mellanläget ligger man ungefär som nu och sedan det sista så kör man ut lite billigare och oflexiblare biljetter igen för att fylla C-kabinen.
 

Unicornone

Medlem
Jag ser att det finns Eurobonus-resor i C till EWR i augusti och september - men dessvärre nästan uteslutande bara en plats per avgång.

Har BC någon kontakt på SAS som kan påverkas?

Jag ringde EBG supporten då jag bara hittade en stol i C till Chicago i juli, den mycket tillmötesgående sa då att han skulle lägga in en förfrågan om release av ytterligare en stol. 3 timmar senare ringde han och konfirmerade att man släppt till den stol jag behövde varpå han tog hela 2-4-1 bokningen utan att passera Tallinn! Ring och var lite ödmjuk, du kan inte få mer än ett nej!
 

VonMögen

Medlem
Jag ringde EBG supporten då jag bara hittade en stol i C till Chicago i juli, den mycket tillmötesgående sa då att han skulle lägga in en förfrågan om release av ytterligare en stol. 3 timmar senare ringde han och konfirmerade att man släppt till den stol jag behövde varpå han tog hela 2-4-1 bokningen utan att passera Tallinn! Ring och var lite ödmjuk, du kan inte få mer än ett nej!

Bra jobbat av den agenten! Men tror mer att du hittade nålen i höstacken än nåt annat. Jag ringde alla EB/EBG nummer jag kunde hitta och svaret var detsamma... Vi släpper inte fler platser än de som ligger ute, så håller tummarna att någon avbokar. Samt att vi på EB supporten inte har samma system som Tallinn och inte kan se/ha nåt med din amex voucher att göra etc
 
Toppen