Senaste nytt

Tillgänglighet för SAS Business Class Longhaul awards 2013

Jag upplever det svårare än någonsin att utnyttja Eurobonus poäng på SAS Business Class longhaul. Har snart två 2-4-1 vouchers och 400k+ poäng men hittar inga lediga stolar. Vad tycker ni?
 

mrflyt

Medlem
Håller med. Jag har försökt hitta två platser i C till USA mellan Juli till November.
Har tittat på alla destinationer utan framgång.
Är det vanligt med så här dåligt utbud, eller släpper de fler platser när man närmar sig avresedatum?
 

mrflyt

Medlem
2-4-1 går ut i oktober för min del så behöver en resa innan dess.
Börjar fundera om man ska boka Eco+ istället, men avvaktar ett tag till.
 

agehall

Medlem
Ja, det är knepigt att hitta platser. Som Jonas C säger kan det finnas till ORD, men det är kanke inte destinationen alla vill till...
 

Hall

Medlem
De kastar ju ut Eurobonuspoäng i diverse kampanjer så jag är inte särskilt förvånad över att tillgången på attraktiva awardplatser upplevs som sämre.
 

Alf

Medlem
Det har blivit skitsvårt att hitta platser. Har försökt i ett halvår till SFO, men inget napp. Nu blir det att nyttja 2-4-1 till Rom istället, en mindre bra affär. Det är för kort giltighet på vouchern. Jag tror det vore bättre att gå tillbaka till den gamla varianten på köp av minst 200 kkr för att erhålla longhaul och 150 kkr för kortare sträckor.
Lyckades på mina AA poäng få tillgång till F på MAS från CDG till KUL över nyår, det var gott om platser på avgångarna runt jul i F. Dessutom A380 från CDG.
 

agehall

Medlem
Fast just SFO vet vi ju att SAS inte riktigt släppt platser till, så jag vet inte om det är ett bra mätvärde.
 
Toppen