Tillgänglighet award i business class, Stockholm-USA

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av cph_commuter2, 30 Juni 2013.

1. cph_commuter2

cph_commuter2 Ny medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Hej,

Att hitta awardbiljetter i C från ARN till USA med SAS verkar ju mer eller mindre hopplöst. Någon som vet om det brukar vara lättare att hitta platser med andra Star Alliance-bolag? T.ex. Lufthansa/LX eller UA. Vi är två som ska åka under hösten och jag vill boka resan med EuroBonus-poäng.

Tack på förhand :)

2. pep

pep Medlem

Velkommen cph_commuter2 ! Har du prøvet fra CPH? Hvis du bruger non-SAS *A-airlines er det (vistnok) dyrere i points?

3. rogue1trader

rogue1trader Medlem

Via Frankfurt / Munichen finns det nästa alltid platser. Hade valt UA framför Lufthansa. Även om det finns med SAS non-stop så hade jag ändå kört UA vi tyskland. Berlin är ganska smidig connection!

4. frodell

frodell Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fanns ju ngn bra site för att söka på alla staralliance bolag på en sida. Kommer inte ihåg länken bara och hittar den inte bland bokmärkena heller. Ngn annan som kan tipsa om den?

5. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mig veterligen är Eurobonus ett av de absolut sämsta programen när det gäller att erbjuda C longhaul awards till sina egna. Som nämnts så har partners ofta bättre tillgång än SAS, både 330 days out såväl som veckan före.

7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer det överlag att det tillkommer "ganska" mycket skatter och andra tillägg om man väljer att ta ut EuroBonus-resa hos partner?

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men alternativet är ju att sitta inne med poängen eftersom SAS inte erbjuder C longhaul med poäng. :rolleyes:

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror på vilken partner skulle jag säga. UA verkar inte göra det iaf. Jag bokade en resa ARN-AMS-IAD-LAX DFW-IAD-AMS-ARN i UA F (SK mellan ARN-AMS) och de totala avgifterna blev 1505kr, så det tyckte jag inte var farligt för totalt 6 segment.

1 person likes this.
  10. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det sticker iväg om du bokar ex Lufthansa eller ANA F. Men om vi ska hålla oss till topic så har SAS hyfsad tillgång i M till USA men det är svettigare att hitta några platser i C. Oavsett när var och hur man letar ...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!