Senaste nytt

Tillbaka till lounge efter besök service desk på Arlanda T5?

GeorgZ

Medlem
Åker till USA igen (LAX SK939, Arlanda) här nästa vecka och det ser inte så lovade ut med plusgrade (business full redan nu).

Har plöjt allt jag kan hitta i detta forum gällande uppgradering vid incheck/gate/lounge men får inte riktigt grepp på en detalj i sammanhanget - om jag går direkt till servicedesken där de hanterar både uppgraderingar och de härliga extra frågorna för USA resenärer. Får man traska tillbaka till SAS loungen eller är man rökt om man passerat passkontrollen?
 

palmen

Moderator
Åker till USA igen (LAX SK939, Arlanda) här nästa vecka och det ser inte så lovade ut med plusgrade (business full redan nu).

Har plöjt allt jag kan hitta i detta forum gällande uppgradering vid incheck/gate/lounge men får inte riktigt grepp på en detalj i sammanhanget - om jag går direkt till servicedesken där de hanterar både uppgraderingar och de härliga extra frågorna för USA resenärer. Får man traska tillbaka till SAS loungen eller är man rökt om man passerat passkontrollen?
Det finns dörrar ut till arrivals bredvid servicedesken. Du kommer ner till passkontrollen då och kan sedan gå tillbaka via transfer security direkt efter.
Om du vill uppgradera är det bästa att gå till service centret så fort du kan.
 

Jonas C

Medlem
Gjorde detta i påskas, men då var kön till transit security så lång att jag gick ut i ankomsthallen och tillbaka in genom vanliga fasttrack.
 

Thornado

Medlem
En relaterad fråga som jag funderade på för ett tag sedan. Visst inte behöver alla passagerare vara närvarande vid servicedisken för att kunna uppgradera dem (under förutsättningen ska göras med mina poäng/pengar)?
Dvs, om man reser tillsammans med någon, kan man först gå till loungen och lämna sitt sällskap där (gärna tillsammans med sitt eget handbagage för att snabba upp genom security) och sen ta bådas boardingkort och traska bort till servicedisken och uppgradera. Tänker att alla man reser med kanske inte är lika roade av några extra vändor genom passkontroll och security och hellre sitter och fikar i loungen...
 

Luke

Medlem
En relaterad fråga som jag funderade på för ett tag sedan. Visst inte behöver alla passagerare vara närvarande vid servicedisken för att kunna uppgradera dem (under förutsättningen ska göras med mina poäng/pengar)?
Dvs, om man reser tillsammans med någon, kan man först gå till loungen och lämna sitt sällskap där (gärna tillsammans med sitt eget handbagage för att snabba upp genom security) och sen ta bådas boardingkort och traska bort till servicedisken och uppgradera. Tänker att alla man reser med kanske inte är lika roade av några extra vändor genom passkontroll och security och hellre sitter och fikar i loungen...

Det går utmärkt. Jag lämnade min fru och mina två barn i loungen, och gick sedan iväg till service-center för att uppgradera barnen. Sedan tillbaks för en snabb fika i loungen, innan det var dags att gå till gate...
 

GeorgZ

Medlem
Liten rapport med intressant information.

Har ägnat morgonen åt att prova transit security vilken fungerade bra men frågorna och blickarna antyder att man kanske inte riktigt följer rutinerna .

Dock var anledningen tyvärr att Servicedesken var stängd knappt 3h innan avgång och blev hänvisad till desken vid gate 1. Väl där så blev jag "åter-remitterad" till första desken då de inte hanterade uppgraderingar vid 1:an.

F desken öppnar 2,5 h innan avgång. Dock kommer inte personalen som har hand om specifik avgång (i detta fall SK939) förrän 2 h innan avgång.

Välpromenerad och lite poäng fattigare så blev det business iaf vilket känns bra
 
Toppen