Till vilket bonusprogram ska jag kreditera Emirates flygningar?

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Dr. Miles, 1 Februari 2012.

1. Last edited: 7 Mars 2013
  2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dessutom kan man shoppa miles. Vet dock inte hur det ser ut med kampanjer hos dem.

När det gäller uttag av miles så är nivåerna hyfsade, men vet ej hur routing reglerna ser ut.

Milen har dessutom evigt liv om man fyller minst vart annat år.

Last edited: 1 Februari 2012
  3. Det är synd att Alaska Airlines Mileage Plan erbjuder inte som American Airlines All Partner Award.
    Det hade varit mycket trevligt och användbart med tanke på att det finns tre stora europeiska flygbolag som partner (Air France, British Airways och KLM).

1 person likes this.
  4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska även bli intressant och se på vilka nivåer poänguttag på Emirates hamnar. Kollade LHR-HKG i F på Skywards (Emirates FF-program) och där ligger man på 225 000 miles. Men vi får ge oss till tåls till slutet av -12, som jag läste hos Milage Plan.

5. 1 person likes this.
  6. Cathay Pacific First class award är 140.000 Mileage Plan miles, så hoppas vi att det bli mindre miles mellan Europa och Dubai.

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är ju bra och det är samma uttag som med AAdwantage. Vi kan ju drömma om att Europa-Dubai-Asien i F med Emirates blir något liknande:) Men bonusprogram är ju kända för sina anomalier:rolleyes:

8. Cathay Pacifics First class award mellan Nordamerika - Afrika för 140.000 Mileage Plan miles är det bästa värdet, med tanke på antal flygna mil.

Africa - Middle East - India - Award Chart - Alaska Airlines Mileage Plan

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vid Partner award
    • En stopover per bonusresa är tillåten
    • Inget bränsletillägg på Cathay Pacific flygning
    • Enkelresa är ej tillåten

Last edited: 1 Februari 2012
    2 personer gillar detta.
  9. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Enklaste sättet att få in 140K förutom att köpa verkar inte finnas. Nu hoppas man ju på en 100% bonus någon gång.

10. kajsson

kajsson Ny medlem

Kreditera miles intjänade på Emirates flygningar

Tjena,

Min familj och jag nappade på ett Emirates-erbjudande där vi flyger Aten-Dubai- Bangkok i Business och sen Bangkok-Hongkong-Bangkok i First och sen Bangkok-Dubai-Aten i Business igen.

Nu försöker jag bli lite klokare på hur vi på bästa sätt kan kreditera våra miles. Efter att ha letat lite har jag sett att från och med 1 mars så är Alaska Airlines ny partner och jag fann även nedanstående erbjudande i förhållande till detta

Emirates-Alaska.png

Då vi åker i april och kommer hem i maj känns detta som ett bra alternativ, men är det mitt bästa alternativ och rent praktiskt vad innebär fördelarna för oss? Innebär det att de miles vi tjänar på våra flygningar med Emirates överförs rakt av och sen dubblas eller är det några speciella regler eller bestämmelser som missar? Tacksam för er hjälp!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!