Senaste nytt

Till Usa via Asien ToR?

MLG55

Medlem
Spännande!
Ska ta en allvarlig funderare på denna resa, om nu inte F öppnas upp med Lufthansa så testar jag business med Swiss
Tack alla inblandade för alla tips, mycket lärorikt vill jag säga.
 

palmen

Moderator
Att hitta First till Los Angeles och San Francisco är bland det svåraste att få tag på. Hittar man för 1 person ska man ha mycket tur, 2 personer är extremt svårt.
Det ni kan hitta är First till annan destination i USA och hoppas att det finns connection vidare till LA, risk att det blir i economy dock.
 

hallgren

Medlem
Det går tyvärr inte längre. Var möjligt en kort stund förut.
Du kan dock boka det som 2 olika awards, men kommer kosta mer poäng.

Just L.A är en väldigt populär destination så boka det du hittar nu och ändra när/om något bättre dyker upp.

Edit: Välkommen till forumet @MLG55

Visserligen SFO här, men SAS Star Alliance-bonussök föreslår själv vägen via PEK.

upload_2018-12-6_10-12-3.png
 

Canadien

Medlem
Om SAS online föreslår det så kan man tycka att det först borde gå att boka detta för att sedan ringa Tallinn och boka om till First. Tyvärr kan det ändå bli stopp i Tallinn med hänvisning till "kortaste routing" :mad:
Fast First på Air China finns inte på ARN-PEK, och First på Air China över huvud taget är inte något jag skulle sukta efter. Att Tallinn skulle tillåta att man routar om med t ex Lufthansa eller Asiana håller jag för väldigt osannolikt men det är ju gratis att prova om du ringer in direkt och hinner avboka inom 24h ifall det inte går.
 
Fast First på Air China finns inte på ARN-PEK, och First på Air China över huvud taget är inte något jag skulle sukta efter. Att Tallinn skulle tillåta att man routar om med t ex Lufthansa eller Asiana håller jag för väldigt osannolikt men det är ju gratis att prova om du ringer in direkt och hinner avboka inom 24h ifall det inte går.
Sannolikheten är nog inte så stor, men helt omöjligt kanske det inte är.

Förra sommaren (2017), när man kunde boka nästan vad som helst, kunde man ändra bokningen ända fram till avgång - långt efter att reglerna blivit strängare igen (byta flygbolag och delsträckor) - trots att detta innebär brott mot dom då nya reglerna.

Det borde alltså kunna finnas en liten liten chans att det går att boka om PEK-ARN till Lufthansa. Problemet (isf) uppstår nog då man måste flyga via MUC eller FRA.

Absolut värt att prova imho.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jonas C

Medlem
Att hitta First till Los Angeles och San Francisco är bland det svåraste att få tag på. Hittar man för 1 person ska man ha mycket tur, 2 personer är extremt svårt.
Skulle inte säga att det är svårt, men man bör vara ute med god framförhållning. ANA släpper en plats per flygning i First och Business när flygningarna går till försäljning, dock bokas dessa upp väldigt fort, så man bör med fördel vara ute minst 8-10 månader i förväg.

Om SAS online föreslår det så kan man tycka att det först borde gå att boka detta för att sedan ringa Tallinn och boka om till First. Tyvärr kan det ändå bli stopp i Tallinn med hänvisning till "kortaste routing"
Tallinn är tyvärr stenhårda när det gäller routing. Svenska SAS kan i vissa fall ha lite liberalare routing tolkningar, så ett tips är att ringa det svenska numret under after hours (mellan 18 och 19) och spela på agentrouletten.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Förra sommaren (2017), när man kunde boka nästan vad som helst, kunde man ändra bokningen ända fram till avgång - långt efter att reglerna blivit strängare igen (byta flygbolag och delsträckor) - trots att detta innebär brott mot dom då nya reglerna.
Njae, ville man ändra dessa bokningar efter reglerna skärpts så applicerade de nya reglerna om man gjorde en ändring. Sen kan man alltid ha tur i agentroulette. Jag blev nekad ändring på min sådan bokning 3-4 ggr innan en agent släppte igenom ändringen.
 

Kevinator

Medlem
Denna vecka bokade jag en poängresa T/R Asien - USA. Det fanns rutter via Europa eller Afrika, som syntes på United och på SAS egen Star Alliance-sidan, men båda alternativen nekades av Tallinn.
 
Njae, ville man ändra dessa bokningar efter reglerna skärpts så applicerade de nya reglerna om man gjorde en ändring. Sen kan man alltid ha tur i agentroulette. Jag blev nekad ändring på min sådan bokning 3-4 ggr innan en agent släppte igenom ändringen.
Jag lyckades ändra min bokning ganska kraftigt vid ett par tillfällen utan problem.
Kan iofs haft tur med att få rätt agent båda gångerna.
 
Toppen