Till Söderhavet med 100 000 Eurobonuspoäng?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bizniz4u, 12 Juni 2012.

1. Bizniz4u

Bizniz4u Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min dröm har alltid varit att besöka någon av öarna i Söderhavet någon gång under vintern. Vill gärna få tips från er som varit där om vilken av öarna som är mest prisvärd att besöka. Skulle kunna tänka mig att hyra en lägenhet i 2 veckor istället för att hänga på en resort.
    Har även fått för mig att det smartaste alternativet är att t.ex köpa en billig t.o.r flight till Peking och väl därifrån nyttja mina poäng i Star Alliance för bokning av flyg till slutdestinationen...Kreativa tips välkomnas.

2. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Bizniz4u

Bizniz4u Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cook Islands verkar vara ett paradis! Men, kan man få hjälp av någon om hur jag på bästa sätt skulle kunna nyttja mina 100 000 Star Alliance poäng?

Last edited: 18 Juni 2012
  4. Du kan läsa vår guide om: [Guide] Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?
    Där finns det även information om hur man söker award platser på ANA:s webbsida.

First class award mellan Asien(både norra & södra) och Söderhavet kostar 100.000 SAS EuroBonus poäng.
    Men stor del av resan kan du inte resa i First class, så rekommenderar jag dig att ta Business class award istället.
    SAS EuroBonus Star Alliance partner award chart

Hitta billig biljett till Beijing(t ex 3.500 SEK inkl. skatter med Finnair) eller till Hong Kong(t ex 4.500 SEK inkl. skatter med SWISS/Turkish Airlines), sedan börja din bonusresa därifrån.

I Business class:110.000 EuroBonus poäng

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
    Beijing-Auckland: Air New Zealand Business
    Auckland-Rarotonga: Air New Zealand Business

I First class: 145.000 EuroBonus poäng

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Beijing-Bangkok: THAI First (det kan hända att THAI har slutat att köra B747 på sträckan)
    Bangkok-Sydney: THAI First
    Sydney-Auckland: Air New Zealand Business
    Auckland-Rarotonga: Air New Zealand Business

Last edited: 27 Juni 2012
  5. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Skall det inte vara 110 000 EuroBonus poäng i Business class och 145 000 EuroBonus för First class??

6. Ja, det var fel av mig.
    Jjag har tittat på fel kolumn.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!