Senaste nytt

Till och från Los Angeles med LOT och Austrian business

Mr Basic

Medlem
Mycket bra och utförlig rapport, nu höjdes förväntningarna inför LOT till Singapore i höst. :)
Apropå Austrian så flög jag med dem (B772) i slutet av 2017 och det var nog den bästa mat/dryck jag fått ombord. Upplevde även servicen som helt ok.

Edit. Bäddar LOT i ordning stolen som de gör på TK? :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Lukas S

Medlem
Riktigt bra rapport! LOT verkar ju riktigt bra! Austrian trodde jag mer om. Testade du deras kaffedrinkar som ska bara bra?

Fantastiskt med gratis massage och ansiktsbehandling i loungen! Det måste vara enda bolaget i Europa som erbjuder detta? Var det enkelt att boka eller lång kö? Jag har fått massage på Thai Spa i Bangkok och det var helt fantastiskt efter en lång flygning.

Jag har länge varit nyfiken på Arizona. Något speciellt som gör att det är favoritstaten? :)

Kaffedrinkarna såg faktiskt riktigt bra ut, det måste jag säga (och borde nog ha nämnt i rapporten). Jag drack dock inget eftersom jag ville sova och kaffein kan inverka negativt på det :) Tänkte ta det på morgonen men sov igenom frukosten.

Jag tror också att LOT är enda europeiska bolaget som erbjuder det. Det var ingen kö alls när vi var i loungen. Jag TROR att det kostade för guldmedlemmar och var gratis för business class-resenärer, men kan inte ta gift på det.

Arizona... Lite svårt att säga men några saker jag gillar (älskar):
- Riktigt fin och omväxlande natur med mycket stora höjdskillnader, berg och vidsträckta landskap men även tät skog osv
- Känns exotiskt med de enormt stora kaktusarna överallt och i övrigt spännande träd/växter och djur som inte finns här hemma
- Fina planteringar och landscaping med ökenväxter osv.
- I princip alltid fint väder. Varmt men torr värme, till skillnad från t.ex. sydstaterna där det är för "klibbigt" för min smak. Phoenix är världens soligaste storstad sett i antal soltimmar och USA:s näst varmaste stad året runt, efter Miami.
- Trevligt folk och inte så många europeiska turister
- Nära Kalifornien och Nevada, så det blir inte så isolerat
- Rätt billigt (inkl hotell) och enkelt att ta sig runt

Mina favoritdelar: Phoenix med omnejd (allra finast är det nog i nordöst bland bergen, mot Canyon Lake), ökenmuseet och Saguaro natl park i Tucson, Sedona med de röda bergen och Lake Havasu City. Sen finns ju Grand Canyon och Flagstaff i Arizona också, vilket man väl bör besöka om man är i närheten.

Vägen mellan LA och Phoenix är rätt trist om man åker direkt så bäst är att åka genom Joshua Tree national park i Kalifornien.
 

Lukas S

Medlem
Mycket bra och utförlig rapport, nu höjdes förväntningarna inför LOT till Singapore i höst. :)
Apropå Austrian så flög jag med dem (B772) i slutet av 2017 och det var nog den bästa mat/dryck jag fått ombord. Upplevde även servicen som helt ok.

Edit. Bäddar LOT i ordning stolen som de gör på TK? :rolleyes:

Maten och drycken var bra, i paritet med Turkish men lite sämre efterrätter IMHO.

Nej, LOT bäddar inte, tyvärr.
 
Toppen