Senaste nytt

Till Mauritius i ekonomiklass

Alf

Medlem
Undvik British Airways. Mina barn med respektive flög i ekonomiklass med BA med deras 747 och det var tydligen enormt trångt och obekvämt. Nu flyger ju BA med 777 till Mauritius och jag vet inte om den är bekvämare i ekonomi. Dessutom flyger BA från LGW så det är ju byte av flygplats i London vilket både är obekvämt och tar tid.
Nu är jag inte mycket för charter men jag har bekanta som uppgraderat till deras bekvämare klass och varit ganska nöjda. Kan vara ett bra alternativ om man har barn och man slipper flygplansbyte. Om inte hade jag nog också valt Emirates.
 
Jo fast då har vi löst det genom att boka in 8 timmar i Dubai och bokat in flygplatshotellet airside. Kommer fram till Dubai sent på kvällen, sover gott i en skön säng direkt på flygplatsen utan att behöva lämna terminalen och sedan frukost, utvilade och vidare direkt på morgonen till Mauritius. 2 x 6 timmar i economy med en god natts sömn emellan känns betydligt bättre än 12 timmar mer eller mindre i sträck. Då blir det bara dagflygning när man kan titta på film istället för att försöka sova i sätet.

Tack alla för kloka och hjälpsamma tips och idéer! Har nog kommit fram till att det blir Fritidsresor och då Premiumclass eller reguljärt med Emirates och då med lösningen som @rlager här tipsar om. Flygplatsbyte i London lockar inte och Air France "halvcharter" 777:a som många av er skriver om låter inget vidare heller. Lutar åt Emirates...
 

rlager

Medlem
Återigen, tack alla för bra och hjälpsamma svar! Emirates med ett par timmars sömn på flygplatsen i Dubai får det nog bli. Vore trevlig om det kunde komma lite goa kampanjer framöver...Går det att säga, rent generellt, när det är som mest fördelaktigt att boka biljetter? Långt innan? En månad innan resa?
 
Bokat! Efter alla tips och idéer från Er hjälpsamma forummedlemmar så föll valet för vår del på Emirates. Då plånboken inte tillåter vad som helst så är tanken att vi ska ta in på SnoozeCube på flygplatsen i Dubai under ett par timmar så att (framförallt) barnen får ett par timmars sömn innan flyget går vidare ner mot Mauritius. Ser fram mot detta!

//Otto
 
Toppen