Senaste nytt

Till Malta på ett smart sätt?

Veikko

Ny medlem
Det fungerar inte på La Vallette lounge! Det är nästan bara Air Malta som bjuder in sina C pax dit. Loungen ger t.ex. inte EBG, LH G m.fl. eller SAS C pax access. La Vallette är däremot en Priority Pass lounge så med det kortet kommer man in... Det går också att betala in sig. De har renoverat loungen ytterligare under vintern så nu är den i mitt tycke riktigt trevlig för att vara en tredjeparts lounge på en liten flygplats.

Angående biljetter hit så flyger SAS direkt från både OSL och ARN. Det kan också vara ett alternativ, men kräver dock en övernattning på utresan för de flesta avgångarna. Själv brukar jag välja att köra separata bokningar (innebär vissa risker) via FCO, LIN, MXP, FRA, LHR eller MUC om priserna i ekonomi överstiger ca. 2.500:-. Det går nästan alltid att få till en sådan biljett för ca. 2.000:- eller lägre.

Något bra tips angående sökmotor för en sökning liknande den ovan på två separata bokningar. Bör fungera så länge jag har tillräckligt med tid mellan byten. Stockholm övernattning ska inte vara problem för mig. Har inte kikat på OSL varianten med SAS. Ska kika närmare på den ikväll. Tack för alla tips än så länge.
 

Alx

Medlem
Något bra tips angående sökmotor för en sökning liknande den ovan på två separata bokningar. Bör fungera så länge jag har tillräckligt med tid mellan byten. Stockholm övernattning ska inte vara problem för mig. Har inte kikat på OSL varianten med SAS. Ska kika närmare på den ikväll. Tack för alla tips än så länge.

Jag brukar söka på KAYAK - Cheap Flights, Hotels, Airline Tickets, Cheap Tickets, Cheap Travel Deals - Compare Hundreds of Travel Sites At Once och dela upp sökningen i två delar. Brukar få bäst träffar så. Air Malta brukar nästan oundvikligt vara med på åtminstonde ett eller flera leg. Jag brukar också söka direkt på Air Maltas hemsida då deras kampanjer inte alltid kommer upp på sökmotorerna.
 

pitch

Medlem
Jag kan bidra med hur man tar sig till Malta på ett osmart sätt.

1. Bestäm dig alldeles för sent. Det här är det allra viktigaste steget, om du missar här kan det få rejäla följder.
2. Begränsa dig till tider som passar med jobbet men ändå försöker optimera tiden där.
3. Köp
4. Profit (för LH, i det här fallet)

Överkurs:
5. Få en rabattkod på 200 spänn från LH en timma efter bokningen.

Om du följer mina råd till punkt och pricka kan det hända att du slutar med samma lilla godbit som mig:

04 May
07:40: ARN-MUC (T)
15:05 MUC-MLA (T)

11 May
16:45 MLA-FRA (P)
21:30 FRA-ARN (P)

4533 spänn, som hittat. Märk speciellt hur jag har minimerat poängintjänandet, trots att det faktiskt blir lite fulbusiness på vägen hem.
 

pitch

Medlem
Som jag ser det är det enda som kan rädda upp den här biljetten att jag gör mitt bästa för att torrlägga alla serveringmöjligheter/lounger på vägen tillbaka, lördag som det är.
 

Veikko

Ny medlem
Märkte nu att apollo brukat ha sista minuten endast flygstol för ca 500 sek tur och retur till Malta. Det roliga är att det är samma flyg som jag skulle boka med sk annars. Så Apollo köper upp en massa flygstolar i förväg? Tänkte mest att det var en pris skillnad på ca 1500 SEK på en och samma flight.
 
Toppen