Senaste nytt

Till Maldiverna med Turkish Airlines

rvarttinen

Medlem
Vi valde att ha vår bas på ön Maafushi, där det finns både hotell och lokalbor. Det funkade fint för oss och gav större utbud av restauranger. Visserligen alkoholfritt på själva ön, men det fanns ett ankrat skepp med rättigheter strax utanför och dessutom är det lätt att göra dagsutflykter till resorts.
...
Hur gjorde ni med transfer till Maafushi? Var det med sjöflyg eller båt?
 

Meazza

Medlem
Hur gjorde ni med transfer till Maafushi? Var det med sjöflyg eller båt?
Från flygplatsön tog vi airport ferry till Malé, åt en lunch och gjorde en kort sightseeing där innan vi tog en taxi till hamnen på andra sidan ön och därifrån reguljär färja till Maafushi. Allt som allt gick transfern från flygplatsen till hotellet på ca 80 SEK för båda. :)

När vi skulle därifrån tog vi dock en speedboat för $25/person. De gick varje dag klockan 8 och 17 (färjan redan 13).

Att hyra en egen speedboat kostade $180, och det tyckte vi var lite omotiverat.
 

rvarttinen

Medlem
Trevlig läsning - tack. Jag kommer återkomma med mina upplevelser av samma resa - har just bokat en bonustrip i mars med TK till Maldiverna för att fira hustrus 50års dag. Nu ska jag bara försöka bestämma mig för var vi ska bo.
Ja, har ni bokat resort nu? Vilken .. lite nyfiken. Vill gärna höra om era upplevelser efteråt.
 

rlager

Medlem
Kul! Hittade 6 stolar i Business till Male med Turkish via Istanbul i oktober 2016. Har kikat på Constance som rvarttinen skrev om tidigare. De har det mest omfattande all inclusive paketet av alla resorts på Maldiverna. Vore kul att höra lite mer om vad @rvarttinen tyckte om Constance.
 
Last edited by a moderator:

rvarttinen

Medlem
De har det mest omfattande all inclusive paketet av alla resorts på Maldiverna. Vore kul att höra lite mer om vad rvartitinen tyckte om Constance.
Jo, de har ett prisvärt paket. Skriver i detta nu på inlagan, men, den är/blir lite omfattande i och med att det är en del saker jag vill få med så det tar lite tid. Hoppas att det inte gör något om ni får vänta lite på den - tycker själv att det är viktigt att det blir bra ...
 

rvarttinen

Medlem
Kul! Hittade 6 stolar i Business till Male med Turkish via Istanbul i oktober 2016. Har kikat på Constance som rvarttinen skrev om tidigare. De har det mest omfattande all inclusive paketet av alla resorts på Maldiverna. Vore kul att höra lite mer om vad @rvarttinen tyckte om Constance.
Blev ingen reserapport .. och jag snubblade över detta inlägg när jag kollade efter något annat. Men, här är i alla fall en recension av Constance Moofushi: Recension: Barfotalyx på en liten ö mitt ute på havet (Maldiverna) - BusinessClass.se
.. hur var resan?
 
Toppen