Till Hong Kong och vidare till Phuket

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Toby, 29 September 2012.

1. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Ska åka till Thailand i slutet av Mars 2013 i några veckor och undrar hur jag lättast ska hitta en resa där man på dit vägen eller hemvägen landar i Hong Kong för att ta tåget in till stan och tillbringa några timmar där.

Vad jag fattat så behöver man inget visum för att vistas i Hong Kong.

Har hittat ett flyg med Cathay Pacific från ARN till HKG för 3800kr enkel som landar i HKG 06:45.
    Om det är vettigt att boka den återstår HKG -> HKT så sent som möjligt och sedan HKT -> ARN hem. Antar att dessa resor blir svåra att hitta till ett bra pris.

Jag är totalt nybörjare på detta så vore jätte snällt om någon kunde dela med sig av en bättre taktik.

Bör tilläggas att alla som ska åka föredrar *A.

Last edited: 29 September 2012
  2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer att du inte behöver visa, du får ett "uppehållstillstånd" i 90 dagar som svensk medborgare. Nu är frågan vad du menar med vettiga priser, men jag har kollat lite på HKG-GOT/ARN i economy+ med t ex British Airways och dom ar väl varit överkomliga. En idé är att du bokar en HKG-HKT T&R och sedan en HKG-ARN enkel. Söka på ITA Matrix så får du en idé om prisbilden.

3. Om du åker med enkelbiljett till Hong Kong, behöver du ta med papperskopia av flyg/buss/tågbiljett för utresa från Hong Kong och visa det vid check in i Sverige. Annars riskerar du att flygbolaget nekar att checka in dig.

4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har köpt en biljett frå Göteborg till Hong Kong med Turkish Airlaines i deras Comfort class som är premium ekonomi på Mr Jet för 8071 kronor. Det var 200 kronor mindre än på deras hemsida.
    Från Hong Kong kan man köpa tor till Bangkok med Cathay Pacific Business class för 5400 HKD.
    Man kan även flyga direkt till Phuket förstås. Det kostar 3600 HKD i ekonomi.