Senaste nytt

Till Hong Kong och vidare till Phuket

Toby

Medlem
Hej!

Ska åka till Thailand i slutet av Mars 2013 i några veckor och undrar hur jag lättast ska hitta en resa där man på dit vägen eller hemvägen landar i Hong Kong för att ta tåget in till stan och tillbringa några timmar där.

Vad jag fattat så behöver man inget visum för att vistas i Hong Kong.

Har hittat ett flyg med Cathay Pacific från ARN till HKG för 3800kr enkel som landar i HKG 06:45.
Om det är vettigt att boka den återstår HKG -> HKT så sent som möjligt och sedan HKT -> ARN hem. Antar att dessa resor blir svåra att hitta till ett bra pris.

Jag är totalt nybörjare på detta så vore jätte snällt om någon kunde dela med sig av en bättre taktik.

Bör tilläggas att alla som ska åka föredrar *A.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Hej!

Ska åka till Thailand i slutet av Mars 2013 i några veckor och undrar hur jag lättast ska hitta en resa där man på dit vägen eller hemvägen landar i Hong Kong för att ta tåget in till stan och tillbringa några timmar där.

Vad jag fattat så behöver man inget visum för att vistas i Hong Kong.

Har hittat ett flyg med Cathay Pacific från ARN till HKG för 3800kr enkel som landar i HKG 06:45.
Om det är vettigt att boka den återstår HKG -> HKT så sent som möjligt och sedan HKT -> ARN hem. Antar att dessa resor blir svåra att hitta till ett bra pris.

Jag är totalt nybörjare på detta så vore jätte snällt om någon kunde dela med sig av en bättre taktik.

Bör tilläggas att alla som ska åka föredrar *A.

Stämmer att du inte behöver visa, du får ett "uppehållstillstånd" i 90 dagar som svensk medborgare. Nu är frågan vad du menar med vettiga priser, men jag har kollat lite på HKG-GOT/ARN i economy+ med t ex BA och dom ar väl varit överkomliga. En idé är att du bokar en HKG-HKT T&R och sedan en HKG-ARN enkel. Söka på ITA Matrix så får du en idé om prisbilden.
 

Dr. Miles

Expert
Vad jag fattat så behöver man inget visum för att vistas i Hong Kong.