Senaste nytt

Till dig som reser med barn.

Bryant

Medlem
varför skulle det vara säkrare att sova på stolarna än på golvet??
är det ngn som har bälte på när man sover på stolen? ( över 3 stolar och inte sittande)
och är det ngn som sover med bälte i c eller första klass?? är inte lika osäkert??

Jag har alltid bälte, även när jag sover.

Jag skulle helst se att dottern var bältad hela tiden. Men ibland kan det vara svårt. Hon behöver röra på sig och då måste jag tänka på hur stor/liten sannolikheten är att något kommer att hända (oftast liten). Vilket man aldrig kan veta.

Men att bädda för henne på golvet kommer jag som sagt aldrig att göra. Av samma anledning så spänner jag fast henne i en bilbarnstol istället för att låta henne krypa runt i baksätet när vi åker bil. Detta trots att ingen av oss varken dött eller skadats allvarlig under alla de gånger vi åkt bil .
 

Anfield

Medlem
Han får inte ligga på golvet utan alltid på stolarna !

3.JPG 2015-9 September 108.JPG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Juraj

Medlem
I USA får man inte ens bälte till Inf så det är bara att hålla hårt .

Jo, men jag fick en förklaring för det av en flygvärdinna. Säkerhetsbälten är värdelösa för småbarn. Viss forskning säger till och med att de är farliga. Men, i och med att det är en så liten sannolikhet att något skulle hända, tillåter flygbolagen denna risk "för vår bekvämlighet" (med andra ord: att få in mer pengar). Jag håller nog med - om man har barnet i knäet och flygplanet gör en kraftig inbromsning så kommer man antingen krossa barnet med sin egen kropp och/eller så kommer barnets ryggrad skadas av bältet.
 
Brukar du bädda ner ungarna på golvet?

Jag gör det inte. Anledningen är att jag vill undvika att de skadas om flyget utsetts för kraftig turbulens.

Jag vet att risken är liten, men jag fegar även ut i bilen och spänner fast henne i en bilbarnstol även om jag inte tänkt att krocka.

Skulle aldrig göra det heller, dels av turbulens samt utav all skit på golvet...!
Lilla grabben har sovit i min famn varje flygresa MED bälte på, även om det eventuellt skulle skita sig så känns det mentalt bra att ha haft bältet!
 
varför skulle det vara säkrare att sova på stolarna än på golvet??
är det ngn som har bälte på när man sover på stolen? ( över 3 stolar och inte sittande)
och är det ngn som sover med bälte i c eller första klass?? är inte lika osäkert??
Självklart har man bälte. Har alltid bälte på när jag sitter vaken också, det stör mig inte nämnvärt och jag sitter säkert vid turbulens.
 
Toppen