Senaste nytt

Till dig i säte 1D igår Köpenhamn-Stockholm 15.25

Alf

Medlem
Concorde skulle tagit en bild på den nonchalanta typen så kunde man skapat en ny tråd med bilder på dessa luftens arroganta personer så man kanske hinner byta plats på planet. Lägg gärna med telefonmarodörerna som inte tar till sig uppmaningen att stänga av mobiltelefonerna.
 

NotRyan

Medlem
Concorde skulle tagit en bild på den nonchalanta typen så kunde man skapat en ny tråd med bilder på dessa luftens arroganta personer så man kanske hinner byta plats på planet. Lägg gärna med telefonmarodörerna som inte tar till sig uppmaningen att stänga av mobiltelefonerna.

Haha, jag hade ett ärende i veckan då jag fick in ett klagomål på att en kund hade fått ett välkomst-SMS (Prisinfo om Canada) trots att kunden hävdade att hen hade varit i USA, inte Canada.... Såg att kunden uppdaterade sig i Nederländerna senare samma morgon... Så kan det gå..... :D
 

nilsson

Medlem
Folk verkar tro att deras mamma jobbar där och älskar att plocka upp efter dem.

Jag har aldrig förstått det där uttrycket. Under gymnasietiden jobbade jag extra på samma kontor som min mamma, och oj vad fort man fick tillsägelse om det var oreda någonstans.
 

JonW

Medlem
Apropå skräp så saknar jag ofta nån typ av skräppåse/behållare ombord, speciellt på long haul.
Både crew o pax skulle nog gilla nån lösning liknande tågens.
 

gusten

Medlem
Trist Concorde. Jag känner igen liknande upplevelser även om detta verkar vara ett praktexemplar. Just det där med armstödet kan driva mig till vansinne - ändå känns det som larvigt att be grannen att dra in sina tentakler. En hel flygning kan förstöras, för inte så länge sedan satt jag och försökte trycka hela mig in i fönstret med grannens armbåge envist längre och längre in i sidan..:mad:

Det enda rätta är väl att lugn och sakligt säga ifrån?

Ett av förhoppningsvis få exempel där EBP stigit innehavaren åt huvudet?
 
Last edited:

fleetheseen

Medlem
Vilket sätt alltså... Hoppas han blir degraderad till basmedlem. Med ett sådant sätt så känns det som att man måste börja om från början och lära sig vanligt, enkelt hyffs för det verkar som han glömde bort hur man uppför sig någonstans på vägen...
 

SWEDE

Medlem
Jag instämmer med de flesta synpunkter som har givits här på hur en sådan passagerare skal hanteras.
Emellertid saknar jag en kommentar: om man sitter på rad 1 så hänger ju inte manifestet särskilt långt borta.
Jag har själv för vana att försöka göra mig ett ärende till det sistnämnda om något 'intressant' sker i kabinen.
Om delinkventen som i detta fall till yttermera visso sitter på rad 1 så är det desto lättare att snabbt avläsa namnet på manifestet.
Till sist, och ärligt talat; sätter sig en BC på 1E?
Själv skulle jag välja ett bekvämare säte längre ner i kabinen, eller invänta nästa flygning.
 

agehall

Medlem
Nu för tiden kan man i princip utgå ifrån att det ligger engångsgrillar kvar lite här och var om man är ute och går i naturen.

Det ska vara så - de växer ju på träd! ;)

Jag har aldrig förstått det där uttrycket. Under gymnasietiden jobbade jag extra på samma kontor som min mamma, och oj vad fort man fick tillsägelse om det var oreda någonstans.

Tror det syftar på att när du var riktigt ung, säg 2-3 år, så plockade säkert din mamma upp dina leksaker. Då dessa typer beter sig så som en typisk 2-3 åring, så kan man anta att de förväntar sig att deras mamma är nära till hands för att städa upp efter dem.
 
Skulle jo være morsomt om idioten dukker opp som en som vil selge deg noen tjenester.

Jeg hadde en kollega en gang som satt ved siden av en lite hyggelig herre på flyet. En verdensmester som klaget på alt og alle. Ikke minst på min kollega som han mente tok alt for stor plass og at det gikk ut over han.

2 dager senere dukket en konsulent opp til en avtale for å tilby sine tjenester. Og gjett hvem det var? Det møtet tok ikke mer en 60 sekunder før han var ute av døren igjen med en oppfordring til "å gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg".
 
Toppen