Tight ankomst/avgång

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av TheNavigator, 29 April 2012.

1. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Bangkok * Helsingfors (Terminal 2)
    AY090 I 08:55 * 15:20

-

Helsingfors (Terminal 2) * Stockholm (Terminal 5)
    AY637 I 16:00 * 15:55

Såg först nu att jag har det ganska tight till planet som ska ta mig till Stockholm, vad tror ni? Bör jag kontakta Finnair och välja en senare avgång? Såg att planet både lördag och idag har kommit efter 16:00 :(

2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du har allt i samma bokning så är det inget att oroa sig för. Blir du sen så ser Finnair till att du kommer med ett senare flyg.

3. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Jo det är bokat STO-BKK / BKK-STO. Okej så det är såpass, bra slipper man oroa sig över det hehe :D

1 person likes this.
  4. Jacob

Jacob Medlem

40 minuter bör fungera bara inkommande flyg är i tid. Och som sagt missar du din anslutning blir du automatiskt ombokad till nästa flyg.

5. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Precis, men både lördag och söndag så har BKK flyget landat när STO flyget lyfter ;P men Bryant lugnade mig :D

6. Men hur kul är det på en skala mellan 1-10 ?? Förmodligen har man ju hyfsad planering för första dagarna...

7. Jacob

Jacob Medlem

Men det här var för returresan från Bangkok. Nästa Finnair flyg till Stockholm går 50 minuter senare klockan 16.50.

8. Nystrom

Nystrom Medlem

Kan ju bli lite tight om du har med dig incheckat bagage. Vet inte vad Finnair har för minimitid för bagage men SAS vill ha 50 min för att garantera bagaget

9. Ok missade att det var på returflight. Längre ledighet är OK men motsatsen är bra om man kan undvika.

10. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Håller med då jag bokat ett specialpaket på hotellet i Stockholm, vilket innebär choklad & vin hehe ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!