Tier points vid uppgradering

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MolleX, 12 December 2013.

1. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Tänkte ventilera en fråga som jag troligen vet svaret men skulle vilja ha lite åsikter om.
    Jag åkte till Seattle häromveckan och blev uppgraderad från WT+ till CW innan incheckning, väldigt trevlig överraskning när man checkar in och ser att man har andra stolar att välja på :) så tack British Airways.
    Och så visade min bokning på deras hemsida att jag skulle få poäng för CW på ena sträckan vilket gjorde mig ännu gladare. Dock när resan var över visade det sig att jag "bara" fick mina WT+ poäng.
    Frågan är var detta rätt eller fel? :) Ja jag är girig.

2. Om du har fått en "gratis" uppgradering på grund av t.ex. överbokning har du "bara" rätten till Avios och Tier Points i den bokningsklass du har betalad för; i ditt fall WT+.

Har du uppgraderat med Avios har du bara rätten till Avios och Tier Points i den ursprungliga bokningsklass.

Har du däremot betalad British Airways cash under Manage My Booking (MMB), under online check-in eller på flygplatsen skall du ha Avios och Tier Points efter den nya klassen

Last edited: 12 December 2013
  3. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MolleX har du guldkort? Var flyget överbokat?

4. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senator Tack för ditt svar, jag håller med dig, känns konstigt man ska få extra poängen. Dock lite konstigt bara att deras egna sida visade mig CW poäng men är väl en bugg, förlåt feature :)

EricT Nej jag har British Airways Silver, vet inte om flyget var överbokat men det räcker om WT är det för att de ska börja flytta upp folk så jag antar att en del WT åkte till WT+ och WT+ till CW. Bara en gissning.

5. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgraderade WT+ med Avios i våras och det ligger kvar TP för CW fortfarande, nu har det ingen betydelse för mig men lite märkligt då jag ändå ringde in och sa till om poängen på anslutande sträckor, dessa försvinner ofta/alltid? när man uppgraderar.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Ibland ryker dom, ibland inte :) Bara att tacka och ta emot.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!