Senaste nytt

Tier points intjäning på American Airlines

Homer

Medlem
240 om det är det över 6000 miles

Vilka AA flighter det gäller har jag ingen aning om, men för BA är det

Flights over 6000 miles are London to Tokyo (Haneda and Narita), Buenos Aires, Singapore, Mauritius

Australia 360 TP
 

kristerj

Medlem
Jag håller på och konstruerar en liten TP-run men då jag är total n00b på OW, så måste jag dubbelkolla att jag fattat saker rätt.

Tänk på att bokningar i Business på ba.com med AA inte automatiskt omvandlas till bokningsklass F på AA. Om du vill få maximal TP på amerikanska inrikeslinjer ska du boka via AAs hemsida i Business på linjer som saknar First (e g alla icke-transkontinentala).
 

Homer

Medlem
Tänk på att bokningar i Business på ba.com med AA inte automatiskt omvandlas till bokningsklass F på AA. Om du vill få maximal TP på amerikanska inrikeslinjer ska du boka via AAs hemsida i Business på linjer som saknar First (e g alla icke-transkontinentala).

Öh?
Det är ju precis tvärtom, det är ju just på linjer som har First han ska boka om han vill ha maximalt med TPs,
och First det har nästan alla inrikeslinjer.
 
Last edited:

kristerj

Medlem
Öh?
Det är ju precis tvärtom, det är ju just på linjer som har First han ska boka om han vill ha maximalt med TPs,
och First det har nästan alla inrikeslinjer.

Tror vi menar samma sak, businessklass bokning på linjer som saknar First via AA.com ger TP som First. Det jag ville betona var att det är viktigt boka via AA. Bokar du via BA.com får du bokningskod F/I på t ex flygning JFK-LAS vilket ger business TP till BAEC
 

Homer

Medlem
Nu går det ju inte alls att boka AA inrikes flighter på BA.com om det inte är i anslutning till någon BA flight,
var det det som Agehall tänkt sig så är det riktigt att undvika boka via BA.
Jag tog för givet att han skulle åka SAS ekonomi till USA och sen skumpa USA runt med AA. :)
 

agehall

Medlem
Nu går det ju inte alls att boka AA inrikes flighter på BA.com om det inte är i anslutning till någon BA flight,
var det det som Agehall tänkt sig så är det riktigt att undvika boka via BA.
Jag tog för givet att han skulle åka SAS ekonomi till USA och sen skumpa USA runt med AA. :)

Nejdå, planen är att ta BA TATL och sedan hoppa runt en hel del i USA. Inget ska bokas via BA's hemsida, även om det blir BA-operated första delen. Allt som blir i USA ska bokas direkt i F (om det finns) för att maximera TP-intjäningen. Det kommer att ta mig några veckor att få ihop allt och planer in exakt när denna resa ska ske, men troligen strax efter årsskiftet - det verkar ju dumt att dra in en hisklig massa TP nu, strax innan nyår.
 

agehall

Medlem
Det beror ju på när du har din brytningspunkt. Har du den 8 januari så verkar det ju onekligen dumt om du nått den statusen du är nöjd med denna period.

Suck, jag har uppenbarligen för dålig koll på OW. Jag bara utgick från att BAEC kör brytpunkt på kalenderår. *loggar in för att kolla*
 
Toppen