Senaste nytt

Tidtabellsändring Stockholm-Chicago

marbe166

Medlem
Jag gjorde ett Gantt-schema baserat på informationen i Dr Miles inlägg nr 17, och precis som SK1989 skriver så behövs inga ferryflygningar.
 

Attachments

  • SK945-946 SK963-964.jpg
    SK945-946 SK963-964.jpg
    86 KB · Visningar: 359

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att det inte blir ferryflygningar baserat på det schemat (även om jag starkt ifrågasätter att SAS skulle ha en långdistanskärra på backen 26 respektive 28 timmar på backen på Arlanda per vecka) under en period som trots allt är ganska välbelagd.
 

NotRyan

Medlem
Håller med om att det inte blir ferryflygningar baserat på det schemat (även om jag starkt ifrågasätter att SAS skulle ha en långdistanskärra på backen 26 respektive 28 timmar på backen på Arlanda per vecka) under en period som trots allt är ganska välbelagd.

Antagligen så kommer dom väl att förstärka short-haul, genomgå service eller så gör SAS om lite i tidtabellen ARN-CPH och kör antingen extraflyg de aktuella dagarna eller drar bort returen i lämpliga rundturer på linjen så att dom kan gå ARN-CPH-ARN på tider som passar.
 

fredrik996

Medlem
Generellt sett borde det inte vara så mycket folk som påverkas då det som nämnts ligger ganska långt bort i tiden. Tror egentligen det är främst under höstloven (slutet av oktober och början av november) det finns lite fler folk som bokat. Övriga veckor är nog ganska lugna och julbokningarna är nog inte så många ännu.

Funderar för övrigt på vad detta kommer innebära för USA-linjerna från Stockholm. Jag tycker SK945 med sin ankomst runt 12:30 till Chicago varit optimal om man skall resa vidare inom USA. Nu kommer man tidigast kunna ansluta till plan med avgångstid cirka 20:30 vilket dels inte är så många och dels leder till ganska sena ankomster till sin slutdestination.

Kommer fler då boka sig via morgonplanet till Newark och därefter vidare ut i USA och därmed öka trycket på den linjen? Framtiden får väl utvisa detta.


Intressant sista stycke där.
Om man ska vara väldigt spekulativt lagd borde bättre bokningstryck på Arlanda Newark linjen kanske i framtiden göra så att den kommer flygas med A350?
 

Henrico

Medlem
Rent personligt tycker jag detta var en extremt tråkig förändring. Helt värdelös tid att landa på om man inte har Chicago som slutdestination. Gör att jag måste åka via Newark (vilket suger året runt men extra mycket vintertid) - hem så tyckte jag även det var helt optimalt för min jetlag att sätta sig på ett plan och komma hem till Stockholm vid 0700, sedan bara pina sig igenom en dag och sedan var man fit for fight dagen efter.

Om även ORD-CPH kommer ligga kvar vid 2300 tycker jag det är helkonstigt.. Det har ju varit bra nu att man har en tidigare flight om man åker hem på t.ex. en lördag, vill man däremot dra hem efter en arbetsdag på fredagen är det bara att flyga via CPH.. Nu har man inget val.

....för min del så kommer jag inte nå Diamond ändå nästa år, så det är väl lika bra att byta bolag. :)
 

Claes L

Medlem
När jag såg detta så tittade jag på våran bokning 31 okt - 9 nov och mycke riktigt så har dom ändrats. Så nu har vi en mellanlandning på -2:45....
Bokad i C med 2-4-1. Så nu får man ringa Tallinn och se vad dom säger
 

AABack2ARN

Medlem
När jag såg detta så tittade jag på våran bokning 31 okt - 9 nov och mycke riktigt så har dom ändrats. Så nu har vi en mellanlandning på -2:45....
Bokad i C med 2-4-1. Så nu får man ringa Tallinn och se vad dom säger

Förhoppningsvis inte på separata bokningar? Annars vore det väl häftigt om SAS kunde lösa detta genom att trolla fram 4 timmar från ingenstans ;)
 
Toppen