Tidig drop off Hong kong

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av martin.agren, 13 Januari 2016.

1. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur tidigt kan man checka in och lämna väskan om man ska med SAS från Hong kong?

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3 h innan? Tvivlar på att de öppnar så mycket tidigare. Är ju i alla fall inte öppet dagen innan.

3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man borde väl kunna använda sig av "in town check-in" på HK station eller Kowloon station, eller funkar inte det med SAS?

EDIT: Jodå det går. Hittade dock inte information om när SAS-disken öppnar.

MTR > In-Town Check-In Counters Information

4. Filip

Filip Medlem

@David
    Jag chattade precis med SAS, de hävdar följande:
    SAS: På Hong Kongs flygplats öppnar check in 3h före avresa. Då vi inte har automater där, utan check in sker över disk, bör du få lämna in bagaget där direkt.
    Du skrev: Ok, har du möjlighet att bekräfta bagagefrågan med någon. Det är avgörande när man har en hel familj med sig :)
    SAS: Såg att du skrev Hong Kong station. Menade du check in via tågstation? Det är i så fall endast boardingkort man får ut. Mitt svar gällde incheckning på själva flygplatsen över en incheckningsdisk. Där ska man få hjälp att lämna av bagaget.

Som vanligt när det gäller SAS ktj så får jag ta och testa att ringa in och se om svaret är det samma. Jag återkommer...

Last edited: 14 Januari 2016
  5. Filip

Filip Medlem

Svaret jag fick av ktj när jag ringde in, var att han inte visste. Han gick och frågade sina "mentorer" som han uttryckte det. Ingen av dessa mentorer hade hört talas om detta. Sista förslaget var att jag skulle ringa SAS service på plats i HKG. Men efter att han både letat på SAS hemsida och i sitt interna system efter ett telefonnummer så gav han upp och ursäkta sig för att han inte kunde hjälpa mig.

fcx gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg inte SAS på skyltarna när vi checkade in den 2/1 på Kowloon Station. Men om det står att det ska gå så kanske jag bara missade dem...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!