Tidig Boeing 747 - rökning tillåten i nästan hela planet - var det verkligen så illa?

Diskussion i 'Övrigt' startad av perhall, 1 December 2013.

1. perhall

perhall Medlem

Airlines Past & Present: Air Canada Boeing 747 Introduction Early 1970's & Vintage Air Canada Stewardess Flight Attendant Uniform Early 1970's

Rolig broschyr. S. 20: Smoking is permitted throughout the aircraft except in Cabin D (som är betydligt mindre än Cabin C och E). Var det verkligen så illa? First Class var alltså genomgående rökfyllt...

När jag flög på 70-talet har jag inget minne av att det var rökning mer än i max halva planet. Sista flighten med rökning jag upplevde var en wide body ARN-Atlanta 1996.

Sen ser det bara ut att vara åtta säten i bredd i Economy, i en kabin som är mycket bredare än B787 där DY klämt in nio säten...

Per

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!