Senaste nytt

Tid mellan tåg och flyg på kastrup

Najk

Medlem
Precis, som alla säger så är tiden inget problem. Tåg till lounge tar 5min via Fasttrack :) Lägg till 5-10 minuter för att ta dig till gate.
 

Pixel

Medlem
Just nu är problemet om tåget kommer i tid till Kastrup. Trafikverket har jätteproblem med de nya växlarna som lagts i södra stambanan mellan Höör och Malmö. Räkna med att tågen bara får köra i 70 km/h mellan Lund och Malmö när du gör din kalkyl.
 
Kan det inte vara ett alternativ med SK från Kalmar hem? Bara tio mil till Växjö.

Ronneby är ännu närmare som SK-flygplats, 8 mil.

Vad gäller Öresundstågen söderut: Om man inte är inom gångavstånd från Växjö station, och har tillgång till bil, sparar man i regel tid genom att köra till Alvesta (2 mil från centrala Växjö) och stiga på där. Oftast står tåget stilla först ett tag i Gemla för tågmöte och sedan en bra stund vid perrongen i Alvesta.
 
Last edited:
Åker du SJ och SAS så vill jag minnas att de har samarbete kring ev förseningar. Är tåget sent så ordnar de en ny biljett till flyget och tvärtom.
 

Matsson

Medlem
Tack för all input.
Resan är slutet april, vår i Småland sommar i Skåne, tågen i tid hoppas jag.
Har bott 5 år i Gemla på 70 talet, åkte rälsbuss till skolan, väldigt cool. Fick själv vända semaforen om man villa att tåget skulle stanna.:) Har tyvärr ingen tripreport från dessa resor.......Dessutom bor vi på Hotel PM
& vänner som är 5 min. Promenad från tåget.
Kalmar/Ronneby är alternativ men sämre tidtabell flyg/ tåg / hyra bil.
Allt talar för CPH. Skulle tåget vara sent blir det dansk frokost på söndagen och senare flyg hem. Kan ju även hyra bil på Kastrup istället.
 

JacobGBG

Medlem
Finns Fast track på CPH?? Senast jag var i C på Kastruf och det var låååååång kö till säkerhetskontrollen (på väg till EWR) frågade jag personal om det fanns Fast track och fick då ett fnys till svar att alla får stå i samma kö.
 
Toppen