Senaste nytt

Tid för transit på Arlanda - Terminalbyte

92ttz

Medlem
Har booket ARN-DOH-HKT med QR 12.02 med retur 28.02. Jeg jobber nå med å booke OSL-ARN-OSL. QR lander på ARN 18.55 og siste direkte fly til OSL med SAS går 19.50. Går det greit ? Alternativt går ARN-CPH 19.55 og CPH-OSL 22.45
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har bokat (SAS samma bokning) GOT-ARN-CDG, jag anländer på ARN T4 kl 09:15 och flighten till CDG är klockan 10:10 från T5, detta borde väl inte vara några problem väl ?
Jag räknar till och med en kort visit i loungen på T5.

/A
 

olo

Medlem
Har booket ARN-DOH-HKT med QR 12.02 med retur 28.02. Jeg jobber nå med å booke OSL-ARN-OSL. QR lander på ARN 18.55 og siste direkte fly til OSL med SAS går 19.50. Går det greit ? Alternativt går ARN-CPH 19.55 og CPH-OSL 22.45
Svårt att svara på, då det är på separata biljetter. Tiden räcker gott och väl om Qatar är i tid.
Jag har bokat (SAS samma bokning) GOT-ARN-CDG, jag anländer på ARN T4 kl 09:15 och flighten till CDG är klockan 10:10 från T5, detta borde väl inte vara några problem väl ?
Jag räknar till och med en kort visit i loungen på T5.
55 min är bra. 15 min att gå och 20 min boarding ger 20 min till lounge/marginal.
 

fmansson

Medlem
Har booket ARN-DOH-HKT med QR 12.02 med retur 28.02. Jeg jobber nå med å booke OSL-ARN-OSL. QR lander på ARN 18.55 og siste direkte fly til OSL med SAS går 19.50. Går det greit ? Alternativt går ARN-CPH 19.55 og CPH-OSL 22.45

Låter otroligt tight om det är separata biljetter och du har incheckat baggage som ska plockas upp och sen checkas in igen. Därtill passkontroll och beroende på om du kommer av planet först eller sist så kan det skilja en kvart bara där. Påverkar iofs inte baggagehanteringen, eventuellt baggage kommer ju när det kommer men jag hade inte chansat med en Go-biljett med SK iaf.
 

olo

Medlem
Svårt att svara på, då det är på separata biljetter. Tiden räcker gott och väl om Qatar är i tid.
Låter otroligt tight om det är separata biljetter och du har incheckat baggage som ska plockas upp och sen checkas in igen. Därtill passkontroll och beroende på om du kommer av planet först eller sist så kan det skilja en kvart bara där. Påverkar iofs inte baggagehanteringen, eventuellt baggage kommer ju när det kommer men jag hade inte chansat med en Go-biljett med SK iaf.
@fmansson har en bra poäng här. Jag vill nu förtydliga att även om tiden räcker för resa med en genomgående biljett, så tycker även jag den är för tajt för att boka.
Möjligtvis hade jag bokat en billig biljett den aktuella dagen som chansning och en dyrare avbokningsbar biljett till dagen efter, om även övernattningen är avbokningsbar.
 

92ttz

Medlem
Låter otroligt tight om det är separata biljetter och du har incheckat baggage som ska plockas upp och sen checkas in igen. Därtill passkontroll och beroende på om du kommer av planet först eller sist så kan det skilja en kvart bara där. Påverkar iofs inte baggagehanteringen, eventuellt baggage kommer ju när det kommer men jag hade inte chansat med en Go-biljett med SK iaf.

@fmansson har en bra poäng här. Jag vill nu förtydliga att även om tiden räcker för resa med en genomgående biljett, så tycker även jag den är för tajt för att boka.
Möjligtvis hade jag bokat en billig biljett den aktuella dagen som chansning och en dyrare avbokningsbar biljett till dagen efter, om även övernattningen är avbokningsbar.

Takk for svar. Jeg flyr Business med Qatar så jeg bør i hvertfall komme tidlig av flyet (sete 2A og E). Det virker på meg som det er avhengig av at QR i HKT sjekker bagasjen hele veien så jeg slipper å vente på bagasjen og eventuellt kun må sjekke inn. Jeg har ikke flydd QR før og vet ikke hvor stor sjanse det er for at de gjør det. Jeg har flydd Thai HKT-BKK-ARN og så ARN-OSL med SK på annen billett og det var ingen problem, ble sjekket inn hele veien i HKT. Har også lest at det er normalt at SK sjekker deg inn hele veien hvis du starter reisen et annet sted enn ARN eller OSL, (eksempel BGO-OSL, OSL-DOH-BKK), problemet er bare at jeg vet ikke om QR gjør det samme på returen. Alternativet er DY 21.30 fra ARN-OSL, men jeg prøver så godt jeg kan og unngå DY da de kun har 20kg bagasje og jeg har mistanke om at jeg kommer til å være godt over det. Med SK er ikke det noe problem da jeg er TK gold.
 

AABack2ARN

Medlem
Om du ser till att inte priotagga baggaget kanske det fungerar ;-)

Är ni i tid så borde det vara tillräckligt med tid, men det behövs inte jättemycket försening för att det skall bli ganska tight.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har bokat GOT-ARN-MLA den 28/7 och bytes tiden på Arlanda är endast 35 min, det känns tight när vi samtidigt har en 7 åring med oss som inte kan ta sig fram lika fort som vi.
Händer det inte ibland att man kan få åka shuttlebuss mellan terminalerna ?
 

Senator

Moderator
Jag har bokat GOT-ARN-MLA den 28/7 och bytes tiden på Arlanda är endast 35 min, det känns tight när vi samtidigt har en 7 åring med oss som inte kan ta sig fram lika fort som vi.
Händer det inte ibland att man kan få åka shuttlebuss mellan terminalerna ?

Tror inte det finns mellan T4 och T5. Det finns bara mellan T2 och T5 om jag minns rätt
 
Toppen