Tid för byte mellan terminal 5 och 3 på heatrow?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av freno, 12 Juli 2015.

1. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som rubriken lyder, hur lång tid tar ett terminalbyte med enbart handbaggage mellan t5 och t3? Och hur går det praktiskt till? Har bara svängt vänster vid connection för terminal 5 och in i england men alldrig mellan terminalerna.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tar bussen från flight connections i 5A (eller 5B som har en egen pickup point) till T3.

Det tar ca 30 minuter gate till gate om man inte släpar benen efter sig.

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är välskyltat. När du kommer till T5 och är vid transferdiskarna går du ner en trappa och där tar du anslutningsbussen till T3. Upp till säkerhetskontrollen och sedan är du i vänthallen. Om du ansluter från British Airways till American Airlines bör du gå till AAs transferdiskar för att checka in även med American Airlines. Det är lite oklart om du behöver göra detta om du enbart reser med handbaggage men kan vara bra. Transferdiskarna är efter säkerhetskontrollen.

Transfern tar allt mellan 20 och 40 minuter beroende på hur länge du får vänta på bussen, vilken gate du ankommer till på T5 och hur mycket folk det är i säkerhetskontrollen på T3. Själva bussresan brukar ta 8-10 minuter.

P.S. Som agehall skriver finns det även en hållplats i T5B om du landar i den terminalen (eller T5C antar jag).

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte man kommer ner i T5B om man landar i T5C. Och utgången där är inte välskyltad imho. Jag har själv aldrig hittat ner till den, troligen mest för att jag aldrig själv kommer ihåg att den finns när jag ska göra bytet.

5. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tvärlungt med 2 timmar med andra ord :)

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allt från en timme är OK.

Bussen går typ var 10:e minut, och tar ca 10-15 min. Någon enstaka gång kan det vara lite kö i security om man inte har FT, men oftast är det kolugnt. Det brukar ta 25-45 min att göra denna transfer gate-gate.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så kan det vara. Har inte själv sett detta från insidan - enbart när bussen stannar utanför T5B.

Under förutsättning att inkommande planet är i tid...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!