Tid att få tillbaka 2-4-1 efter avbokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av swadabe, 4 Juni 2015.

1. swadabe

swadabe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Bokade en 2-4-1-resa på SAS hemsida. Avbokade senare via hemsidan och fick tillbaka skatter och avgifter måndag 1:a. Idag är det 4:e och jag kan fortfarande inte se någon 2-4-1 när jag letar resor på SAS hemsida.

Hur lång tid brukar det ta att få tillbaka vouchern? Om det är nåt problem, ringer jag SAS (0770727727) eller Amex (0184809167) (är ju SAS hemsida men Amex voucher..)?

Last edited: 4 Juni 2015
  2. När jag bokade en bonusresa med Amex 2-4-1 voucher (omedvetet) på SAS.se, fick jag vouchern tillbaka omgående när jag avbokade resan.
    Det är kanske olika procedur när man bokar/avbokar genom Tallinn.

3. swadabe

swadabe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Doktorn.
    Avbokade via hemsidan också. Editerat orginalinlägget.

4. I mitt fall var avbokning inom 24 timmar (för jag insåg att jag förbrukade Amex 2-4-1 voucher), kanske det som gör skillnad?
    Det är SAS IT så det är bäst att kontakta Tallinn och fråga om de ser vouchern eller inte.

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur fungerar det? Visst får man tillbaka vouchern vid en avbokning?

Pratade med kundtjänst nu på morgonen och de kunde inte ge mig ett svar!?

Last edited: 10 December 2015
  6. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. Se bara upp så du inte står med en voucher som riskerar att vara på väg att bli för gammal för att användas.

Bryant gillar detta.
  7. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jadå, det ska man få. Har varit självklart i de två/tre fall som jag avbokat en sån resa. Både när jag ringt SAS och när jag ringt Tallinn.

Det är självklart under förutsättning att vouchern inte gått ut än, giltighetstiden förändras ju inte.

Bryant gillar detta.
  8. swadabe

swadabe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick tillbaka min voucher efter avbokning via hemsidan. Minns inte exakt hur lång tid det tog.

Bryant gillar detta.
  9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min voucher var tillbaka lika snabbt som poängen, när jag bokade och bokade av några ggr i förra veckan (allt på hemsidan)

10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet att i något enstaka fall man fått tillbaka dubbla poäng istället för voucher. Alltså den 50% av poängsatsen för 2-4-1.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!