Senaste nytt

The trip to Bali and back again - by Sofia Backpacker ;-)

Trevligt reportage! Förstår dock inte riktigt kopplingen till pseudonymet "Sofia Backpacker", ser inte vara mycket backpacker över din resa? Kanske en relik från dina ungdomsår? ;)
 
Jaha, så hände det som jag aldrig trodde skulle hända mig, jag dränkte min kamera!
Jävla skit piss o fan! (pardon my french) Inte en chans att den kommer att hämta sig och jag har ingen aning om hur det kunde hända, packade med kärlek in den i sitt undervattenshus precis som vanligt :( stor sorg.

Har dock redan en ny likadan kamera på lut så jag kan iaf använda samma uv-hus nästa resa. Ibland får man vara tacksam för det lilla ;)

Tänker du verkligen stoppa in den nya kameran i samma hus om den gamla dränktes vid normal användning?

Skulle nog be en tekniker kolla på huset innan... :)

Hoppas på fina dykbilder från en som lagt tuberna på hyllan efter 10år i vattnet! Det var, så att säga, dags att växa upp och bli torr bakom öronen. :)
 

Sofia

Medlem
Tänker du verkligen stoppa in den nya kameran i samma hus om den gamla dränktes vid normal användning?

Skulle nog be en tekniker kolla på huset innan... :)

Hoppas på fina dykbilder från en som lagt tuberna på hyllan efter 10år i vattnet! Det var, så att säga, dags att växa upp och bli torr bakom öronen. :)

Jodå, huset har varit på ett dyk och det var inget fel på det. Mycket märkligt men det var väl one of those days :(

Hurru, ta fram prylarna igen! Familj går utmärkt att kombinera med lite lättare dykning (har jag hört). Synd att missa känslan av att kunna andas under vattnet.

Imorrn blir det lite land aktiviteter=bilder. Googla gärna o kolla in Banda Islands. Engelsmännen o Holländarna bytte öar med varann för några hundra år sen, Rum mot Manhattan. Undra vem som så här i efterhand tycker dom gjorde bäst affär? :cool:
 

Sofia

Medlem
OK! Schooling hammerheads, det blir knappast bättre än så :D
Dags för nästa dyk nu. Litet videoklipp kommer snarast. Underbart!
 

swede77

Medlem
Jättetrevlig rapport Sofia, kul att se nya Dreamlinern. För övrigt är också Qatar ett av mina favorit bolag.

En fråga, hur långt var ditt stopp i DOH för att du skulle få tillgång till hotellet?
 

Sofia

Medlem
Man måste ha minst 8 timmar för att få hotell o det måste vara så att der inte finns en tidigare connection. Är det Qatars "fel" får man hotell oavsett klass. Ekonomi får 3-stjärnigt o business 5. Men man måste fråga, det sker inte automagiskt ;)
 
Toppen