Senaste nytt

"The game is on"... SAS PR skojar lite med Norwegian

A

Aurora

Guest
Ehhh... Nej, det du säger är inte hela sanningen. SAS har sedan ganska länge använt sig av JetTime m.fl. eftersom man helt enkelt inte har tillräckligt med egen kapacitet främst på sommaren. Det har SAS själva gått ut med. På Malta var det t.ex. inplanerat en vanlig SAS-kärra på den utökade trafiken i år. Istället satte man sedan in en 25 år gammal trång och extremt sunkig JetTime-kärra mer eller mindre stadigt minst en gång i veckan under sensommaren. Anledning? Jo man hade helt enkelt inte tillräckligt med flygplan att flyga alla de nya linjer man lanserade i våras. Det var alltså med i planeringen från början.

Men ärligt talat så håller jag det för osannolikt att varesig du eller någon annan skulle kunna få mig att inbilla mig att SAS är något annat än ett lågserviceflygbolag som just nu agerar helt förvirrat på sin väg mot LCC nivån! Så därför är den här diskussionen helt lönlös. Vi har helt enkelt olika krav och uppfattning om vad som är kvalitet och kan kallas för service!

At SAS anvender jettime har som oftest ikke med mangel på fly, men mangel på crew å gjøre. Hvis du kanskje ikke har fått det med deg har SAS nylig søkt etter piloter og kabincrew, og ansatt flere. Det er selvsagt også tilfeller hvor det er mangel på fly fordi man er uheldig og flere snagger ut. Heldigvis er det flere nye fly på veg inn i flåta, slik at tilfeller med mye snags ikke har samme effekten.

Du får føle og mene hva du vil, jeg baserer iallefall min holdning på fakta og faktiske forhold. Ikke på overbevisninger.
 

Alx

Medlem
Du får føle og mene hva du vil, jeg baserer iallefall min holdning på fakta og faktiske forhold. Ikke på overbevisninger.

Väldigt OT nu! Så jag avslutar här!

Tips framöver: När man diskuterar är det en fördel om man undviker att försöka förminska motparten eller lägga ord i munnen på denne. Att lyssna på motpartens åsikter/tankar och sakligt bemöta dessa brukar vara en bra utgångspunkt! Detta även om man inte råkar vara av samma uppfattning.
 
A

Aurora

Guest
Beklager om jeg har "come off that way", men jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier. Når virkeligheten ikke er slik du skriver så må det jo være lov å si at "du tar feil"? :) Har vært åpen for at du skal få lov å ha din mening, men at argumentene dine for å ha den meningen ikke helt henger i hop med hva som er faktiske tilstander i SAS.

Det er jo f.eks greit at man tror klimaendringene er menneskeskapt, eller tror de overhodet ikke menneskeskapt - men om man argumenterer for disse syn med f.eks at det var en kald sommer eller varm sommer - så er jo det feil uansett hvilken leir eller hvilken trosretning man har.
 
Toppen