The Economist Gulliver Blog: Legroom on aeroplanes

Diskussion i 'Övrigt' startad av Senator, 31 Oktober 2014.

1. KNA, David, Ninjamasse och 1 annan gillar detta.
  2. gunry

gunry Medlem

Rimliga argument! :)

Som en fellow "långis" (194 cm) kan jag tycka att alla recensioner om säteskomfort och framförallt benutrymme borde inkludera en längdangivelse på recensenten. Visst finns det information om seat pitch, men det är ofta inte hela sanningen.

3. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som varandes av medellängd tycker jag att flygplanssätena är i perfekt storlek. Och det är nog där problemet sitter för dem som är längre - man har bestämt utrymmet efter medellängden. Tänk om sängar skulle standardiseras efter medellängden - halva befolkningen skulle då ha fötterna utanför.

johhenrik och OnlyAFool gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju bara att åka till Spanien för att jag som verkligen inte är lång ska ha problem med längden på sängarna, haha.

Bryant, Christian R och Nemo gillar detta.
  5. jag tycker artikeln är intressant från Gullivers position att lågprisbolagen har a) öppnat för nya destinationer och b) ger "massan" möjlighet att resa. Dock har medaljen några baksidor bland annat komfort..

Christian R gillar detta.
  6. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som kortis i sammanhanget (189cm) känns detta som en rolig men för mig viktig artikel. Längst fram eller inte alls har blivit mitt motto

7. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ju det som är så eländigt - en gång businessclass alltid businessclass. Det gräver en grop i spargrisen varje gång. Men vad ska man göra? (är 193 cm)

ChabbeT gillar detta.
  8. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket underhållande artikel.

9. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det bara jättar på detta forum?

//189

10. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föredrar att omnämna det som "normallängd". :)

/193

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!