Senaste nytt

The Economist Gulliver Blog: Legroom on aeroplanes

Senator

Moderator

gunry

Medlem
Rimliga argument! :)

Som en fellow "långis" (194 cm) kan jag tycka att alla recensioner om säteskomfort och framförallt benutrymme borde inkludera en längdangivelse på recensenten. Visst finns det information om seat pitch, men det är ofta inte hela sanningen.
 

Nemo

Medlem
Som varandes av medellängd tycker jag att flygplanssätena är i perfekt storlek. Och det är nog där problemet sitter för dem som är längre - man har bestämt utrymmet efter medellängden. Tänk om sängar skulle standardiseras efter medellängden - halva befolkningen skulle då ha fötterna utanför.
 

Agö

Medlem
Som varandes av medellängd tycker jag att flygplanssätena är i perfekt storlek. Och det är nog där problemet sitter för dem som är längre - man har bestämt utrymmet efter medellängden. Tänk om sängar skulle standardiseras efter medellängden - halva befolkningen skulle då ha fötterna utanför.
Det är ju bara att åka till Spanien för att jag som verkligen inte är lång ska ha problem med längden på sängarna, haha.
 

Senator

Moderator
jag tycker artikeln är intressant från Gullivers position att lågprisbolagen har a) öppnat för nya destinationer och b) ger "massan" möjlighet att resa. Dock har medaljen några baksidor bland annat komfort..
 

ChabbeT

Medlem
Som kortis i sammanhanget (189cm) känns detta som en rolig men för mig viktig artikel. Längst fram eller inte alls har blivit mitt motto
 

adhoc76

Medlem
Är ju det som är så eländigt - en gång businessclass alltid businessclass. Det gräver en grop i spargrisen varje gång. Men vad ska man göra? (är 193 cm)
 
Toppen