Senaste nytt

The Big Win Spring 2014

johhenrik

Medlem
Hur går det för folk i denna? Jag har klarat 2 av 7 hitills. Sen har jag påbörjat alla andra utom 1 som jag löser genom att åka till Paris med frugan i mars på SAS julkalender (Paris 10k EB).

Är det fler som försöker klara denna Big Win?
 

OliT

Medlem
Hur går det för folk i denna? Jag har klarat 2 av 7 hitills. Sen har jag påbörjat alla andra utom 1 som jag löser genom att åka till Paris med frugan i mars på SAS julkalender (Paris 10k EB).

Är det fler som försöker klara denna Big Win?

Jag fixar det mesta genom två resor till USA i februari och mars, därefter en helg i Amsterdam. Det enda jag inte lurat ut är hur jag ska fixa den sista lördagen i en europeisk storstad som jag behöver. Det är inte helt otänkbart att det blir en natt i Madrid eller Berlin (plus lite välbehövliga poäng till eventuell Eurobonus Diamond).
 

johhenrik

Medlem
Jag har 4st avklarade nu, varav en är felaktift avklarad. Jag har fått 2 stays i Paris räknade i "Live the city life", fastän reglerna säger att endast en stay per stad räknas. Har dock en natt i Amsterdam nästa vecka, så även om detta fel rättas till så är den fixad nästa vecka. De tre jag har kvar är:

22 nights (17 klarade, har 11 nätter till bokade under perioden)
3 Best Flexible Rate with Breakfast (2 avklarade, 1 bokad)
3 different brands (2 avklarade, har en tredje bokad på måndag)
 

johhenrik

Medlem
5 av 7 avklarade (3 different brands). 56.500 points hittills.

Är jag ensam om att köra denna här på BC.se? Hur gick det för dig OliT?
 

OliT

Medlem
5 av 7 avklarade (3 different brands). 56.500 points hittills.

Är jag ensam om att köra denna här på BC.se? Hur gick det för dig OliT?

Fyra av sju hittills, klarar nog tyvärr bara av en till. Live the city life (två europeiska storstäder) fixar jag inte innan slutet av april och då faller Big Win, så knappt 50 000 poäng. Hade fått 147 900 med allt uppfyllt, men jag får inte riktigt till uträkningen (och saknar tiden) att göra en resa till två städer.
 

johhenrik

Medlem
De har en bugg i city life, så två hotell i Paris triggas som två locations. Ifall det skulle hjälpa. Du kan alltså swappa hotell på helgen o klara den.
 

Patrick

Medlem
Jag håller på med den, spenderade t.ex. nyss en natt på HI Express nära mässan i München p.g.a. denna kampanj... Inte världens charmigaste läge eller hotell. ;)
 

Patrick

Medlem
Å andra sidan skulle den övernattningen vara värd drygt 50,000 poäng... "City" och 4 brands i en smäll tror jag det blev!

Så lite får man offra sig. ;)
 

Alx

Medlem
Jag jobbar på den och kommer "bara" att fail en (City life). Däremot verkar det vara något fel på räkneverket när jag loggar in på "the big win". Den anger att jag har klarat 2/5 när jag i själva verket har klarat 3/5 för att uppnå "win big" bonusen. Detta trots att 3 aktiviteter står som avklarade när jag tittar på de individuellt. Antar att det är survey som spökar då den har stått som icke avklarad i varje mail jag har fått från IHG. Men den står som avklarad när jag loggar in på "the big win".

Någon mer som har drabbats av att en aktivitet verkar fattas när de räknar ihop aktiviteterna? Anledning att oroa sig?
 

DrKlas

Medlem
Jag jobbar på den och kommer "bara" att fail en (City life). Däremot verkar det vara något fel på räkneverket när jag loggar in på "the big win". Den anger att jag har klarat 2/5 när jag i själva verket har klarat 3/5 för att uppnå "win big" bonusen. Detta trots att 3 aktiviteter står som avklarade när jag tittar på de individuellt. Antar att det är survey som spökar då den har stått som icke avklarad i varje mail jag har fått från IHG. Men den står som avklarad när jag loggar in på "the big win".

Någon mer som har drabbats av att en aktivitet verkar fattas när de räknar ihop aktiviteterna? Anledning att oroa sig?

Jag har exakt samma beteende för Survey. Avklarad när jag loggar in men inte avklarad i mail. Jag har inte heller fått poängen för den.

Kommer inte få några Big Win-poäng den här gången. Dåligt med resande i kombination med svårare utmaning gjorde att jag inte ens försökte. Bara en vistelse på IHG hittills i år ...
 
Toppen