Senaste nytt

Thailand eller Bali under jul..?

LarsCph

Medlem
Vi har helt modsat oplevelse - meget positivt, imødekommende, og ikke mere utrygt end så mange andre steder i verden. Med hensyn til mad så nåede vi at opleve en enkelt turistfælde nede omkring vores hotel sydpå ved Denpasar. Men ellers primært udmærket mad, det hjælper selvklart hvis man kan lide fisk. Vores maid tilberedte rigtig god mad og sørgede for indkøb mv, ellers kunne det nok godt være lidt svært på nordkysten i forhold til at købe ind. Det er bare meget med markeder og vide hvor man skal købe hvad.

Ellers kunne I også overveje Mauritius, så slipper I for jetlag og dér er også ganske dejligt!
 

Wilhelm00

Medlem
Hej, tack allihopa för era svar! Ni har kommit med många bra tips, dock skiljer det sig en hel del mellan era upplevelser...nu känner jag mig nästan ännu mer villrådig...tanken med resan är mest att vara ta det lugnt och bo på nåt lite mindre hotell och göra lite olika dagsutflykter, men även att äta god mat...nu är det runt sju dagar kvar tills vi hade tänkt att åka...och inga biljetter bokade än....
 

LarsCph

Medlem
Vi boede her Sanur Hotels Bali, Puri Santrian Hotel, Sanur Bali - New Wing at Puri Santrian 4 nætter på en del af vores rundrejse på Bali hvor vi sluttede af med 10 dage i villa på nordkysten. Det er faktisk et rigtig udmærket hotel, lav bebyggelse og lige ud til fin hvid sandstrand. Der er mulighed for at cykle i området omkring hotellet og fin mulighed for at gøre udflugter til den sydlige del af øen derfra. Ring til dem, de burde være til at handle en god pris med så kort tid før afrejse hvis de ellers har ledig kapacitet. Vi boede i den ældre del og havde to værelser med inter-connecting doors (to voksne og et barn). Det var fint, lugn beliggenhed og privat terasse foran værelset. Selve vælelserne var lidt slidte. Jeg ville nok se efter om der var værelse i den nye fløj på hotellet.

Det er billigt at komme omkring med taxi. Og hvad mad angår så sørg for at undersøge hvad som er godt før i booker bord. Der ER mange turistfælder også.

En af mine kollegaer var ved Sanur for et par måneder siden og meget glad for opholdet. Jeg mener han har en liste med gode spisesteder, det kan jeg eventuelt få fra ham (han er kok, og han var faktisk ganske begejstret for den mad de fik derude). De boede i et privat hus dernede, hvis I er til den slags kan jeg godt spørge ham om hvor det var de boede.
 

Per N

Medlem
Jag har inte så bra koll på Bali då mitt besök där var 1991 men åker desto oftare till Thailand. Det finns förstås lugna ställen i Thailand också även om man åker dit över jul och nyår. Tycker man om mat och inte har problem med thailändsk kryddning så är det svårslaget.
 
Toppen