Thailand över jul/nyår - billigast nu?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av kristofergustafsson, 21 Mars 2012.

1. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite relaterat till frågan om att boka flyg till FLL nu eller vänta. Igår fick jag frågan från en kompis vars bror ska gifta sig i Thailand runt jul och nyår om det är läge att boka biljetterna ARN-BKK (valfri routing) nu, eller om de kommer att bli billigare. Går att hitta Y runt 6-7000 om man åker en knapp vecka innan jul, men sen ökar priserna raskt med nästan 1000 kronor om dagen fram till julafton. De vill naturligtvis både minimera semesteruttaget och priset.

Tror ni det kommer bättre priser och kampanjer på den sträckan och tiden närmare avgång, som det normalt borde göra, eller har alla flygbolags revenue management koll på att svenskar vill åka till Thailand över jul/nyår kosta vad det kosta vill?

2. Homer

Homer Medlem

Pris oavsett bolag går väl upp den runt den 15/12.

3. kristofergustafsson

Land:
    Sverige Sverige
    Ja. Så min fråga är: kan man hoppas på kampanjer framöver, eller ska man boka omgående?

4. Om ni talar om ekonomiklass, lär det inte bli billigare när Julen närmar sig.
    I år har vi i Sverige dessutom bra kombination av helger, så förutsättning att hitta billiga biljetter minskar varje dag det går.

5. kristofergustafsson

Land:
    Sverige Sverige
    OK, då rekommenderar jag en snabb bokning. Tack för värdefull hjälp (som alltid).

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer helt - just i år är det absolut att rekommendera tidig bokning!

7. Homer

Homer Medlem

jag menade att tiden 15/12 till jul nästan alltid är utesluten från kampanjer
    mao boka nu om priset verkar attraktivt

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!