Senaste nytt

Thai tillbaka till 747 på Arlanda-Phuket ?

palmen

Moderator
Tack för svar! Då jag redan har en bonusresa bokad den 28e december med Thai A380 från Paris i business så hade det inte varit så kul att få B777-200 eller B747-400 om jag bokar om till TG963, men fyra dagar längre i värmen överväger kanske risken ändå. Vet du hur vanligt det är med nya F-kabinen på TG963 med B747?
Även om det skulle finnas First kabin ombord så går det inte att boka. Linjen till Phuket lär ha bland de lägsta oddsen för att få ny First kabin då de lär vilja använda dessa plan på sträckor där de säljer First.
Oavsett vilket plan som är schedulerat nu kan det ändras 10 ggr fram till ditt avresedatum så att spekulera i det nu ger inte så mycket.
Flighten den 24e december är nollad i ekonomi och ska vara en 777-300 med 6 rader i business med 1-2-1 config. Denna config stämmer inte överens mot någon av de configs som finns på seatguru men jag gissar att det är en vanlig 777-300 och inte ER i och med att den har fler rader i business.
 

staff

Medlem
B773 och B772 flyger endast på regionala linjer här i Asien såvitt jag vet. B77W går främst på europeiska linjer som inte flygs av A380 eller B744.
 

palmen

Moderator
Nja, är det 1-2-1 i business så borde det vara 777-300ER. 777-300 har 2-3-2 i C
777-300ER har mer än 6 rader Business så det stämmer inte heller.
Min tanke var att en del 777-300 kanske har fått nya Business stolen och därmed har 1-2-1 config. Bara för att seatguru inte visar detta alternativ betyder det inte automatiskt att sådan config inte finns.
 

JohnnyWilde

Medlem
777-300ER har mer än 6 rader Business så det stämmer inte heller.
Min tanke var att en del 777-300 kanske har fått nya Business stolen och därmed har 1-2-1 config. Bara för att seatguru inte visar detta alternativ betyder det inte automatiskt att sådan config inte finns.
Kollar du på expertflyer så visar den korrekt eftersom den andra halvan av C-kabinen säljs som premium economy på flighter från Stockholm.
 

Dr. Miles

Expert
777-300ER har mer än 6 rader Business så det stämmer inte heller.
Min tanke var att en del 777-300 kanske har fått nya Business stolen och därmed har 1-2-1 config. Bara för att seatguru inte visar detta alternativ betyder det inte automatiskt att sådan config inte finns.
Jag vet inte om THAI har fortfarande leasingavtal med Jet Airways kvar men de fick hyra 3 st Boeing 777-300ER plan från Jet Airways sedan 2010. Avtalet skulle gälla tre år.
Business Standard News skrev:
Jet Airways to dry lease 3 Boeing 777-300 ER to Thai Airways
March 25, 2010 Last Updated at 19:19 IST

Jet Airways, India’s premier international airline, today announced that as part of its strategic fleet and capacity rationalization initiative, the airline signed a new lease agreement, for three of its B777-300 ER aircraft with Thai Airways. The three new wide-bodied 777-300 ER aircraft will be dry leased to the Thai National carrier for a period of three years with immediate effect.
Jet Airways to dry lease 3 Boeing 777-300 ER to Thai Airways | Business Standard News

Jet Airways Boeing 777-300ER har 1-2-1 konfig i Business class och de har också First class kabin (8 stolar).
SeatGuru Seat Map Jet Airways Boeing 777-300ER (77W) V1
 

090034208

Medlem
777-300ER har mer än 6 rader Business så det stämmer inte heller.
Min tanke var att en del 777-300 kanske har fått nya Business stolen och därmed har 1-2-1 config. Bara för att seatguru inte visar detta alternativ betyder det inte automatiskt att sådan config inte finns.
TG kör med dom 6 första raderna business class och den följande minicabinen med 5 rader är avsedd för premium economy på ARN/CPH rutterna. Stolarana är samma 1-2-1
 

palmen

Moderator
OK, i så fall är det en 777-300ER som är schedulerad i dagsläget.
Vad som faktiskt kommer flyga om 3½ månad kan man spekulera i, troligtvis behålls denna typ av flygplan men Thai är kända för att ändra sådant lite när de känner för det.
 

Viking75

Medlem
Väcker liv i den här tråden igen. Jag behöver lite input/råd inför bokning med Thai direktflyg till Phuket i december 2017

(Resan börjar med ett positioneringsflyg från Landvetter) Vi är 4 personer och flyger business.

Jag väljer mellan Frankfurt - Phuket "TG927" december 2017 eller Arlanda - Phuket "TG963" december 2017

Min fråga är helt enkelt vart mina odds är bäst för att få 1-2-1 konfiguration så man kan sitta nära barnen . (vill ha lika säten som i A380 maskinen) Thai är ju liksom kända för att kunna kasta in "sämre" maskiner rätt ofta.
 
Toppen