Thai slutar flyga till USA och Rom

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Flying P, 25 Juli 2015.

  1. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  2. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  3. Goldfinger

    Goldfinger Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Så väldans otroligt inte kul! - Jag är bokad på denna den 31:a oktober och har inte hört ett smack från Thai!!!
    Väldigt synd, har rest denna rutt med Thai flera gånger och det är en najs staggered C kabin på 777:an med bra privat utrymme ( samma som från ARN & CPH )
     
  4. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt, men det går väl lite trögt ekonomiskt för Thai också?
     
  5. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du hela sträckan? Läge för ombokning med SQ eller NH?
     
  6. En uppdatering av läget från Reuters:
    Thai Airways to cut 1,401 jobs, suspend flights to U.S. | Reuters

    Det känns som Malaysian och Thai Airways är de flygbolag som har kraftigast motvind mot konkurrenterna från ME3 på Europa, och har nu båda stora problem med verksamheten. Min helt amatörmässiga bedömning så beror det på:
    1. Oflexibel kostnadsmassa
    2. Mindre utrymme att ta ut premium priser för produkterna (jämfört med t.ex. Cathay och Singapore)
    3. Mindre lojalitet från kundmassan, särskilt från premiumkunder
     
    Dr. Miles, chazzie, henrik l och 1 annan gillar detta.
  7. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige

    Rätt så fantastisk avslutning på artikeln, "Thai Airways still has 50 routes that are either loss-making or have low returns, the company said in a statement on Sunday." Skulle vara kul att se vilka dessa destinationer är och varför man väljer att fortsätta med dem.
     
  8. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Alternativet att dra in dem kommer ju också innebära kostnader, omöjligt att säga hur men antagligen har de både personal och tjänsteleverantörer under kontrakt som ska ha betalt oavsett. Att dra in alla dessa linjer skulle antagligen sänka likviditeten.
     
  9. JohnnyWilde

    JohnnyWilde Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Trist med FCO då det oftast fanns awards runt julafton på den rutten även i F.
     
  10. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Antar att man kan se ett samband med de rutter med hög tillgänglighet i awards nära inpå och låg beläggning. Thai erbjuder frekvent mest award stolar i *A känns det som.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×