Senaste nytt

Thai Royal Silk Lounge, Kathmandu, Nepal - review

_DSC0090.jpg

Det skulle bli mitt första besök i denna lounge på Tribhuvan International Airport i Kathmandu (KTM). Jag har tidigare besökt den lounge som ligger en trappa upp och används av övriga flygbolag.

Läge:
Thai's lounge ligger till höger precis efter att man passerat immigration, men innan security, vilket kan bli lite stressande när man ska till flyget. Köerna kan vara ganska långa och det finns ingen Fast Track här inte.
Det var tomt vid disken, tomt överallt, så vi klev bara på. Då var det nån som uppmärksammade att vi fanns. Inbjudningarna visades upp och vi hälsades välkomna till Thai Royal Silk Lounge. Vi fick även password så vi kunde använda WiFi.
_DSC0092.jpg

Mat och dryck:
Loungen var öde förutom en person höll på att plocka fram tilltuggen för dagen. Små snittar med ost eller tonfisk, lammfärsbullar i stark sås, några friterade anrättningar, både med kött och vegetariskt. En mängd kakor och kex. Nötter och chips.
_DSC0099.jpg

I dryckesväg fanns det kaffe, the och olika juicer. Läsk och öl fanns att tillgå i en halvljummen kyl. Några olika sorters spritflaskor stod också framställda. Allt till självservering. Något vin kunde jag inte se.
_DSC0095.jpg
_DSC0105.jpg

Snacks smakar ju som snacks smakar, svårt att misslyckas med det. Lammfärsbullarna var riktigt goda. Johnnie Walker Black Label gled också ner utan problem.

Internet:
Det fanns två stationära datorer med internetuppkoppling, en verkade dock vara ur funktion. WiFi-uppkopplingen funkade utan mankemang. Inga större hastigheter, men helt OK för att kolla mail och läsa några tidningar, om man inte nöjde sig med det pappersutbud som fanns. Ett par internationella tidningar på engelska men även några lokala engelskspråkiga.

Dusch:
Många brukar ju undra om det finns dusch att tillgå i loungen. Kan bara meddela att det finns det inte här. Inte ens en toalett, utan man får gå ut och använda den offentliga toaletten – med allt vad det innebär. Sko med rejäl sula är att föredra.

Allmänt:
Eftersom vi var ute i väldigt god tid, 3 timmar innan avgång, så var vi ensamma i loungen ganska länge. Nu, 1 timme innan boarding har det dykt upp en person till. Ingen direkt rusning vill jag påstå.

Sammanfattningsvis vill jag nog påstå att den andra loungen är bättre än Royal Silk Lounge. Den är större, luftigare och bekvämare sittplatser. Matutbudet är i stort sett detsamma. Enda skillnaden som jag kan komma på är att det även serverades vin i den andra loungen.
 

Kris

Medlem
Kan bekräfta det något sunkiga atmosfären i denna lounge. Men allt är ju relativt... Jämfört ett godtyckligt hak i city är det deluxe :) Väljer nog Thais catering ombord framför den i loungen.

Får för övrigt passa på å njuta av diet coke här i loungen. På restauranger kostar en diet coke cirka tre gånger så mycket som vanlig coke. Men ok... Det är fortfarande billigt.
 
Toppen