Senaste nytt

Thai lounge i Bangkok?

Nomad

Ny medlem
Hej alla businessclassproffs!
Som ny i businessclassgänget tånkte jag höra om ni har några tips gällande lounger i BKK. Åker Thai/SAS businessclass med frugan + en kompis i economy. Vi tänkte tillbringa några timmar på en lounge innan hemresan men är lite osäker på vad som gäller. Vilka lounger har man tillgång till med businessclassbiljet? Kan man ta med economy-kompisen som gäst? Vad har de för öppettider? Vi åker 00:50 från BKK...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Hej alla businessclassproffs!
Som ny i businessclassgänget tånkte jag höra om ni har några tips gällande lounger i BKK. Åker Thai/SAS businessclass med frugan + en kompis i economy. Vi tänkte tillbringa några timmar på en lounge innan hemresan men är lite osäker på vad som gäller. Vilka lounger har man tillgång till med businessclassbiljet? Kan man ta med economy-kompisen som gäst? Vad har de för öppettider? Vi åker 00:50 från BKK...
Med THAI Business class biljett kan du komma in i alla THAI Royal Silk Louge.
Tyvärr Business class biljett ger ingen rätt till gästning så din kompis som åker i Economy class måste köpa tillträde om möjlighet finns. Annars får kompisen vänta utanför.
 

E.K

Medlem
Om vi börjar med lite hjälp till Economy kompisen så finns möjligheten att på plats, eller via nätet som är billigare att köpa in sig på Louis Tavern Loungen. Louis' Tavern Dayroom & CIP Lounges : Thailand's Transit Hotel at Suvarnabhumi Airport

För ett par dagar sen hoppade jag runt i Thai Loungerna och märkte att det var stor skillnad mellan dessa.

Jag började med Royal Silk loungen som är i D piren.
Man åkte ner med en rulltrappa. Loungen var inte så bred men fruktansvärt lång. Tog en evighet att gå igenom den.
Undvik denna lounge. Dryck och mat är i mitten av loungen, ingen dusch och mycket folk.

Efter en snabb öl fortsatte jag till C piren och där finns två Silk lounger mitt emot varandra.
Undvik den på vänstra sidan eftersom den också har en tendens till att vara fullsmockad medans det är lugnare på höger sidan.

Samma sak gäller på E piren med undantag att loungen på höger sida heter Royal Orchid.
Det man inte känner till är att just denna lounge är en kombinerad Silk och Orchid lounge där första klass passagerare har en egen avdelning.

En liten bild på den väl tilltagna duschen på C pirens vänstra sida

IMG_0233.JPG
 
Thai loungen er ok, men litt stor og travel. Singapore Airline sin lounge som ikke ligger allverdens langt fra gate C og D har absolutt bedre utvalg av av mat/drikke. Stenger etter siste flight i 2000 tiden.
 

Nomad

Ny medlem
Oj, snabba svar! Tack för det. Och tack Ozz för erbjudandet, verkligen hyggligt men vi åker inte förrän natten mot söndag veckan därpå (14/2). Kanske nån annan på BC som kan gästa in henne då?
 

jtq

Medlem
Hej,

En annan lösning kan vara att kompisen går med i Thais program Royal Orchid plus och använder poängen han tjänar på utresan för att köpa sig in i loungen på hemresan, det kostar 5000 poäng. Alternativt betalar sig in för 1500THB har jag för mig. Poänglösningen funkar bara om ni är i Thailand tillräckligt länge för att poängen ska hinna ramla in vilket normalt är 4-5 dagar och att kompisen inte åker med bokningsklass V eller W som bara ger 25% poäng.
 

matte_ante

Medlem
Flyger du med Thai i business från Bangkok måste ni också hinna med att gå in Royal orchid spa-loungen i D-piren.
Där får man 30 minuters nack/rygg eller fotmassage som ingår i businessbiljetten. Väldigt trevligt:)
 

Erik M

Medlem
Jag och sambon åker från C-piren 18.45 på en fredag.
Har EBG, flyger Business med Thai.
Var duschar vi lämpligen?
 

Juancarlos

Medlem
Lånar denna tråden för en fråga. Har en flygning med Thai från Osaka via Bangkok till Paris i First Class. Om planet går enligt tidtabell kommer vi ha 2h i Bangkok innan Paris flighten. Räcker detta för att kunna njuta av Thais Förstaklass lounge eller ska vi boka om till ett 5h tidigare plan. Är Thais första klass lounge i BKK värd att spendera flera timmar i?
 
Toppen