Senaste nytt

Thai First Class service i Bangkok

jumbooze

Medlem
Om jag anländer med TG i F och ska vidare med TG i C utrikes. Är det då bara 30 min massage som gäller? Och vilken lounge får vi använda? Blir vi hämtade och körda med golfbil?
Om du ska vidare med TG i C utrikes och de erbjuder som "bäst" C på nästa segment så vill jag minnas att du kommer in i First men får 30minuter massage för utresa i Business. (t.ex. CDG-BKK-DPS F och C då de ej har F på BKK-DPS flyget)

Ni blir nog hämtade med Golfbil men får nog gå till gaten själv.
 

Capa

Medlem
Kommer man öht in i First Class lounge om man ankommer med TG i F 22:00 och ska vidare med TG i C 08:00 dagen därpå (utrikes på en sträcka där de inte har F)? Massage? Det står ju uttryckligen "departing same day" så antar att det kan bli svårt men kostar inget att fråga.
 

NotRyan

Medlem
Kommer man öht in i First Class lounge om man ankommer med TG i F 22:00 och ska vidare med TG i C 08:00 dagen därpå (utrikes på en sträcka där de inte har F)? Massage? Det står ju uttryckligen "departing same day" så antar att det kan bli svårt men kostar inget att fråga.
Avgångar någon timme efter midnatt är ju inga problem men 08.00 får nog anses som nästa dag...

Men som sagt, fråga snällt. Du kan aldrig få värre än ett "No sir. I am so sorry".
 

Capa

Medlem
Avgångar någon timme efter midnatt är ju inga problem men 08.00 får nog anses som nästa dag...

Men som sagt, fråga snällt. Du kan aldrig få värre än ett "No sir. I am so sorry".

Kanske formulerade mig tokigt, min fråga är alltså om man har tillträde till first-loungen vid ankomst (kl 22:00). På morgonen går flyget så tidigt (08:00) så då har vi i alla fall begränsat med ork/tid. Det blir nog frukost på Novotel och sedan möjligen något litet i den lounge man nu har tillträde till. Men tack för att du tog dig tid att svara och som du sa, det kostar ingenting att fråga när man väl är på plats. Hittade inget tidigare i tråden avseende flyg dagen efter och lounge access till first loungen vid ankomst med TG F, därav frågan.
 

famhanssons

Medlem
Lånar denna gamla tråd.
Jag anländer till BKK med Thai First och har 3 timmars väntan innan en kompis landar och vi ska vidare med bil till Hua Hin. Finns det någon lounge jag kan nyttja (airside eller landside)? First Class loungen fungerar bara vid vidare transport med flyg om jag förstår det hela rätt. Söker således Arrival Lounge.
 

Dr. Miles

Expert
Lånar denna gamla tråd.
Jag anländer till BKK med Thai First och har 3 timmars väntan innan en kompis landar och vi ska vidare med bil till Hua Hin. Finns det någon lounge jag kan nyttja (airside eller landside)? First Class loungen fungerar bara vid vidare transport med flyg om jag förstår det hela rätt. Söker således Arrival Lounge.
Jag känner inte någon lounge på landside på Bangkok Suvarnabhumi flygplats.
Men om du anländer till Bangkok med THAI i First class och utan incheckat bagage, kan du gå till övervåningen (departure level) och försöka att prata med THAI personal på loungen.
Har du tur kommer du att kunna vara i loungen, annars går du ner och passera immigration och vänta på landside.
 

famhanssons

Medlem
Jag känner inte någon lounge på landside på Bangkok Suvarnabhumi flygplats.
Men om du anländer till Bangkok med THAI i First class och utan incheckat bagage, kan du gå till övervåningen (departure level) och försöka att prata med THAI personal på loungen.
Har du tur kommer du att kunna vara i loungen, annars går du ner och passera immigration och vänta på landside.
Tack @Dr. Miles. Jag var rädd för ditt svar och jag har tyvärr incheckat baggage så det blir till att hitta någon lugn plats (inte alltid lätt på den flygplatsen) där jag kan vänta i 3 timmar.
 
Men om du anländer till Bangkok med THAI i First class och utan incheckat bagage, kan du gå till övervåningen (departure level) och försöka att prata med THAI personal på loungen.
Har du tur kommer du att kunna vara i loungen, annars går du ner och passera immigration och vänta på landside.
Det gör väl inget om man väntar några timmar att hämta ut bagaget? Det kommer att snurra några varv på karusellen och sedan plockar personalen bort det och ställer i något bagageväntrum.

Tack @Dr. Miles. Jag var rädd för ditt svar och jag har tyvärr incheckat baggage så det blir till att hitta någon lugn plats (inte alltid lätt på den flygplatsen) där jag kan vänta i 3 timmar.
Gå ner i källaren och köp massage om du inte får komma in i loungen. Det är lite sunkigare än i Thais förstaklass-spa, men helt ok massage när man är stel efter en lång resa.
 
Toppen