Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

Harnos

Medlem
Sitter just nu i Thai FCL Bangkok, ankom i F ska vidare med C, 9h transfer tid. Blev hämtade med golfbil, eskorterade genom security och sen loungen, frågade om massage och fick frågan 30 eller 60min, verkar vara lite hit/miss på vad som gäller här ;)
 

MartinH

Medlem
Lite OT - en solskenshistoria. Jag skickade hem polaren i Thai F, BKK-MUC. Själv flög jag Thai Smile, som i allt väsentligt inte verkar ha så mycket med Thai att göra. Innan jag bokade så frågade jag Thai på Facebook om polaren kunde gästa mig in i förstklassloungen. Efter lite dividerande, och där mitt EBG kom i spel (vilket inte borde ha med saken att göra) så bekräftade de att jag kunde följa med.
Väl på flygplatsen så var det lite förvånade/tveksamma miner på personal i incheckningen för F. Men de lät mig följa med och väl vid loungen var det inga problem! :)
 

Canadien

Medlem
Har jag tolkat det rätt som att
1) Ankomst Bangkok med Thai F (Från Tokyo) kl 21:55 -> ger tillträde till F-loungen på kvällen som ankomstlounge inkl massage?
2) Avgång nästa dag med SQ C till Singapore kl 12:15 -> ger bara vanlig SilverKris

Detta bokas som en genomgående enkelresa för Eurobonuspoäng om det gör någon skillnad.

Om jag byter 2) till Thai, ändrar det något?
 

Dr. Miles

Expert
Har jag tolkat det rätt som att
1) Ankomst Bangkok med Thai F (Från Tokyo) kl 21:55 -> ger tillträde till F-loungen på kvällen som ankomstlounge inkl massage?
2) Avgång nästa dag med SQ C till Singapore kl 12:15 -> ger bara vanlig SilverKris

Detta bokas som en genomgående enkelresa för Eurobonuspoäng om det gör någon skillnad.

Om jag byter 2) till Thai, ändrar det något?
1. Om jag kommer ihåg rätt, du kan använda THAIs First class loungen när man ankommer med THAI First class till Bangok.
Men när det gäller Royal Orchid SPA loungen, tror jag att det är knytet till boardingkoret för utresa från Bangkok. Därför TROR jag att du inte har rätt till massagen när du flyger vidare med Singapore Airlines.

2. Om du byter Singapore Airlines flight mot THAI flight (i Business class), så får du ha 30 minuters massage vid avresa från Bangkok.
 

Canadien

Medlem
1. Om jag kommer ihåg rätt, du kan använda THAIs First class loungen när man ankommer med THAI First class till Bangok.
Men när det gäller Royal Orchid SPA loungen, tror jag att det är knytet till boardingkoret för utresa från Bangkok. Därför TROR jag att du inte har rätt till massagen när du flyger vidare med Singapore Airlines.

2. Om du byter Singapore Airlines flight mot THAI flight (i Business class), så får du ha 30 minuters massage vid avresa från Bangkok.
Tack, jag får prova och återkomma. Ville inte missa SQ 787 mellan Bangkok och Singapore så jag får klara mig utan massage.
 
Mejlade Thai och frågade om jag har access till first loungen när jag ankommer till BKK med TG i F och sedan flyger vidare samma dag med TG i C. Fick detta svar:

"Hej,
För att komma in på loungen gäller det boardingkortet du har närmast förestående, dvs BKK-SIN, som då är i business, det innebär att du kommer in på Royal Orchid Silk-loungen, men inte på First class loungen, men fråga gärna.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Reservation
THAI Airways International PCL"

Har det ändrats sedan de senaste inläggen i denna tråd skrev, eller är den svenska delen av Thai helt enkelt felinformerade?
 

JimmyH

Medlem
Mejlade Thai och frågade om jag har access till first loungen när jag ankommer till BKK med TG i F och sedan flyger vidare samma dag med TG i C. Fick detta svar:

"Hej,
För att komma in på loungen gäller det boardingkortet du har närmast förestående, dvs BKK-SIN, som då är i business, det innebär att du kommer in på Royal Orchid Silk-loungen

Hade precis som du ankomst med TG i F (från Sydney) och skulle sen vidare mot Arlanda med Thai i C. Vi blev mötta vid gaten och körda till First Class loungen, vi fick dock inte 1 timmes full massage men väl fot och rygg på 30 minuter var så jag tror nog du fått fel svar.
 
Toppen