Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

A380*G

Medlem
Reglerna är korrekta, endast tillträde om man har internationell connection med TG C (eller F).

Dock, enligt agenten som släppte in mina föräldrar nyss så sker diskreta undantag om så är passande. ;)
 

Pushback

Medlem
Tack för feed back. Jag håller med om att jag enligt viss info inte skulle fått access men enligt Thai Airways Australian web så skulle jag solklart fått aceess:

Thai Airways International - Inflight Service

Jag har mailat Thai Airways Bangkok som redan återkommit och nu gör en utredning om det inträffade. Återkommer med mer info.

Björnström - var vi där samtidigt? Jag var där igen på hemresan 28 mars, inför min 930 flight i F till CDG (som givetvis gav access). Tyckte mig även se att vi är ute i asien samtidigt i maj, då vi kör ett F-Run runt asien under 7 dygn...
 

A380*G

Medlem
Tack för feed back. Jag håller med om att jag enligt viss info inte skulle fått access men enligt Thai Airways Australian web så skulle jag solklart fått aceess:

Thai Airways International - Inflight Service

Jag har mailat Thai Airways Bangkok som redan återkommit och nu gör en utredning om det inträffade. Återkommer med mer info.

Björnström - var vi där samtidigt? Jag var där igen på hemresan 28 mars, inför min 930 flight i F till CDG (som givetvis gav access). Tyckte mig även se att vi är ute i asien samtidigt i maj, då vi kör ett F-Run runt asien under 7 dygn...

Det verkar som om man ändrade access rules någon gång det senaste året, men att alla lokala websidor som Thai har inte har hunnit uppdatera. Skulle lita mest på det som står på Thais internationella sida.
 

Pushback

Medlem
Du har förvisso rätt men det var lite komiskt när jag visade i min iPhone TG´s egen web: First Class passengers are met at gate and taken to FCL by electric car etc... Representanten sa att "sir, this information is general and not for your trip". Men det står ju tydligt på er egen web att man har access: "it is general sir, not for you". Men jag kommer i TG F och åker idag vidare med SQ C+F: "No, it´s general, sir"...

Jag hade rätt svårt att hålla humöret i shakt.

Bra, för övrigt, att du postade inlägg om access på FT så att det reder ut sig bättre. Men jag återkommer i denna tråd med mailet från TG ang deras ställningstagande.
 

GillBates

Medlem
Hur är det med arrival service om man som vi ankommer BKK (TG C) på eftermiddagen, dagen innan (<24h) vi skall vidare med TG i F? Golfbil, F-lounge, hjälp genom immigration etc?
 

Dr. Miles

Expert
Hur är det med arrival service om man som vi ankommer BKK (TG C) på eftermiddagen, dagen innan (<24h) vi skall vidare med TG i F? Golfbil, F-lounge, hjälp genom immigration etc?
När jag hade anslutning med THAI i First class på nästa flight och flög THAI i Business till Bangkok, var det ingen som väntade på mig vid gaten när jag ankom.
Men det berodde nog på att flygning i First var dagen efter. (jag hade inom 24 timmars layover i Bangkok)
 

Impendill

Medlem
Vet någon om vi blir eskorterade och om vi får Royal first lounge när vi ankommer BKK TG C, har 8:40h väntan och sedan reser vidare i TG F?

Avgång i F är 00:05 dagen efter.
 
Toppen