Vet inte exakt vad det va för del på vingen som det va fel på, efter övernattning på det förvisso väldigt fina nya clarion hotel så gick vi till inchecknings disken kl08.00, planet skulle gå 10.00 men ganska snabbt så fick vi reda på att alla skulle bli ombokade, då vi stod i Royal Silk/Guld kön så hade vi ca 10 personer före oss och varje ärende tog i snitt 10-15 minuter kändes det som. Economy kön va väldigt lång, undra hur det gick för alla dom.
När vi väl kom fram så sa dom att vi va ombokade via Oslo och att planet skulle gå om 25 min, vi kunde dock inte bli incheckade där uten vid en anna disk brevid så vi flyttade dit men där höll man på med ett annat sällskap, 5 min gick och jag började inse att vi itne skulle hinna så jag gick tillbaka till guld disken och sa till kvinnan att detta går ju inte, ok vi kör här sa hon ( varför kunde man inte gjort det från början ). Dom ringde upp till Gaten och fick klartecken att dom skulle vänta, vi fick boardingkort men va tvungna att lämna väskorna vid special bagage. Snabbt genom fast track. sprang till Gaten och hann precis.
Vi fick inga boardingkort för Oslo-Bangkok flighten men det löste sig vid gaten i Olso. Vi va ju bokade i PE men det fanns bara platser i vanlig Economy men vi kände att vi bara ville komma fram. Oslo flighten verkar bara ha Royal Silk och Economy.
Väl framme på morgonen i Bangkok så va vi ombokade på morgon flyget till Taipei i Royal Silk och jag somnade direkt faktiskt, orkade inte njuta av den goda frukosten.
Kontentan blev att vi blev ett dygn försenade men vi missade inga möten utan bara den extra dag vi brukar ta för att komma in hyffsat i tidskillnaden.
Har skrivit till Thai om detta och vill försöka få kompensation för Oslo-Bangkok, få se hur det går!