Senaste nytt

Thai Airways Stockholm-Bangkok TG961 försening, 19 jan 2013

TG961 den 19 jan vad var felet?

Hej
Är det någon som vet vad felet för TG961 den 19 januari och när kom reservdelen/delarna??
det är ju dags för en match med thai och de hävdar att det var en extraordinär omständighet.
vilket man kan säga allt är.

Dessutom så fick vi aldrig reda på våra rättigheter och 100:- att klara oss på från kl 13-23
men vi hade ju förmånen att få sitta i de sköna sofforna i Businessclass hörnan på ARN så där förlåter vi thai :)
 

Figo

Ny medlem
Vet inte exakt vad det va för del på vingen som det va fel på, efter övernattning på det förvisso väldigt fina nya clarion hotel så gick vi till inchecknings disken kl08.00, planet skulle gå 10.00 men ganska snabbt så fick vi reda på att alla skulle bli ombokade, då vi stod i Royal Silk/Guld kön så hade vi ca 10 personer före oss och varje ärende tog i snitt 10-15 minuter kändes det som. Economy kön va väldigt lång, undra hur det gick för alla dom.

När vi väl kom fram så sa dom att vi va ombokade via Oslo och att planet skulle gå om 25 min, vi kunde dock inte bli incheckade där uten vid en anna disk brevid så vi flyttade dit men där höll man på med ett annat sällskap, 5 min gick och jag började inse att vi itne skulle hinna så jag gick tillbaka till guld disken och sa till kvinnan att detta går ju inte, ok vi kör här sa hon ( varför kunde man inte gjort det från början ). Dom ringde upp till Gaten och fick klartecken att dom skulle vänta, vi fick boardingkort men va tvungna att lämna väskorna vid special bagage. Snabbt genom fast track. sprang till Gaten och hann precis.

Vi fick inga boardingkort för Oslo-Bangkok flighten men det löste sig vid gaten i Olso. Vi va ju bokade i PE men det fanns bara platser i vanlig Economy men vi kände att vi bara ville komma fram. Oslo flighten verkar bara ha Royal Silk och Economy.

Väl framme på morgonen i Bangkok så va vi ombokade på morgon flyget till Taipei i Royal Silk och jag somnade direkt faktiskt, orkade inte njuta av den goda frukosten.

Kontentan blev att vi blev ett dygn försenade men vi missade inga möten utan bara den extra dag vi brukar ta för att komma in hyffsat i tidskillnaden.

Har skrivit till Thai om detta och vill försöka få kompensation för Oslo-Bangkok, få se hur det går!
 

mry

Medlem
Dessutom så fick vi aldrig reda på våra rättigheter och 100:- att klara oss på från kl 13-23
men vi hade ju förmånen att få sitta i de sköna sofforna i Businessclass hörnan på ARN så där förlåter vi thai :)

Var du en av dem som låg och sov där i hörnan när vi var förbi där på kvällen?
 

jumbooze

Medlem
Vi va ju bokade i PE men det fanns bara platser i vanlig Economy men vi kände att vi bara ville komma fram. Oslo flighten verkar bara ha Royal Silk och Economy.

Har skrivit till Thai om detta och vill försöka få kompensation för Oslo-Bangkok, få se hur det går!

Detta blev väl en downgrade och det ska ni väl ha ersättning för oavsett om ni får ersättning för försening enl. EU direktiv.
 

011430121

Medlem
Off topic: Måste man acceptera en down-grade? Kan man kräva att få åka med nästa flyg och även få "vänte-kostnaderna" betalda?
Ja jag tror att man får finna sig att åka med, men skall ersättas.

En kolega blev blev down-grade med BA mellan JFK-LHR fån C till Eco Plus och fick 150 pund för det.
 

twiggs

Medlem
Ja jag tror att man får finna sig att åka med, men skall ersättas.

En kolega blev blev down-grade med BA mellan JFK-LHR fån C till Eco Plus och fick 150 pund för det.

Jag tror jag fick 150 euro för att bli flyttad från Y till M på sträckan CPH–GOT. Din kollega gjorde nog årets sämsta deal där som accepterade det där!
 

AABack2ARN

Medlem
Har fått en känsla av att BA är notoriskt dåliga på ersätta downgrades genom att räkna vad varje sträcka kostar för sig och sedan jämföra med den dyraste biljetten i den nya klassen. Massor med skräckhistorier på ett engelskspråkigt forum.
 
Toppen