Senaste nytt

Thai Airways Stockholm-Bangkok TG961 försening, 19 jan 2013

011430121

Medlem
Blev den helt inställd, ser så ut på ARN hemsida.
Nu låter jag som Aftonbladet, någon som är där och vet något?

FIGO hur går det för Dig?
 
Last edited:

Paby

Medlem
Två kompisar som var bokade på den blev ombokade och flyger idag via OSL istället. Dom säger att det verkar som TG bokat om passagerarna via alla möjliga routes.

Kan inte vara någon höjdarperiod att ställa in en full 747 och behöva skaka fram 400 ombokningsplatser med tanke på hur välfyllda flighter till Thailand är den här tiden på året.
 
Jag vet inte avgången är ju beräknad till 20,30, kanske man väntar på en reservdel som kommer med TG 962 som landar idag 19,20
Det är väl första gången man kan se två TG 747or på ARN samtidigt?


Faktiskt inte första gången, dom brukar komma upp med två stycken 747or precis innan "svenska sportlovet" (alltså vecka 8 på fredagen). De hade dom i alla fall förra året! Då hade dom avgång med 1 timme mellanrum, ena 13:30 andra 14:30 ;)
 
Last edited:
Jag gör en pudel, viste inte detta!

Tror inte många visste det. Brukar främst bero på antalet pax som är bokade på första flighten men ofta är de många som åker ner fredagen innan sportlovet för att få "en längre vecka" där nere!

Nu kör dom ju 2 dagar i veckan med dubbla men dock inte samtidigt ;)
 

mry

Medlem
Enligt flightradar24 finns det inget TG961 från igår så det stämmer nog att det planet är kvar på arlanda. Det stod ju vid F piren när vi landade igår väl?
 

011430121

Medlem
När jag landade 22,30 vid gate 15 så var TG 961 vid sin vanliga gate 17, men den var nog flyttad till F piren för att lämna plats till TG 962/963 under eftermiddagen
 

Malu

Medlem
Det THAI planet vi såg på kvällen var inte samma THAI plan som Agös bild. Det hade inte Star Alliance målning.

HS-TGW med Star-målning stod vid gate 17 och HS-TGB stod vid F-piren när vi landade. Den senare skulle gå som TG963, men även den var ett par timmar sen igår såg jag. TGW var helt nedsläckt och det stod en servicebil vid motor 4, men ingen aktivitet pågick vad jag kunde se.

Hälsar signaturen "observant" ;)
 

Dr. Miles

Expert
HS-TGW med Star-målning stod vid gate 17 och HS-TGB stod vid F-piren när vi landade. Den senare skulle gå som TG963, men även den var ett par timmar sen igår såg jag. TGW var helt nedsläckt och det stod en servicebil vid motor 4, men ingen aktivitet pågick vad jag kunde se.

Hälsar signaturen "observant" ;)
Ja, det var THAI planet vid F-piren jag menade. Jag visste inte att det fanns ett annat THAI plan. :eek:
 
Toppen