Senaste nytt

Thai Airways sätter in Boeing B777-300ER till Köpenhamn

F

FCT

Guest
Hur är det nu med Premium ekonomi till/från ARN och CPH, är det ekonomimat i U eller får man bättre mat? Tidigare när de körde B747 fick man ju nästan C-klass på käket när man åkte U.
 

Dr. Miles

Expert
Hur är det nu med Premium ekonomi till/från ARN och CPH, är det ekonomimat i U eller får man bättre mat? Tidigare när de körde B747 fick man ju nästan C-klass på käket när man åkte U.
Jag åkte inte själv i Premium Economy (jag åkte i Business) men så här såg menyn ut på THAI Premium Economy mellan Köpenhamn - Phuket ett par år sedan.
Flighten flögs med Boeing 777-300ER.
THAI Business B77W CPH-HKT, 22.JPG


Maten i Business class (first serving) på samma flight såg ut så här:
THAI Business B77W CPH-HKT, 18.JPG
THAI Business B77W CPH-HKT, 20.JPG

Därför misstänker jag att det är Economy class mat som serveras i Premium Economy.
 
  • Gilla
Reactions: FCT

011430121

Medlem
När TG börja flyga med Boeing 777-300 så kan man konstatera att stolarna blev klart bättre i Premium Eco, maten blev mera som i Ekonomi, presentationen är trevligare och servering av drycker sker från helflaskor, champagne serveras även i Premium Eco, man dukar även upp en bar med självservering efter måltiden.
Tyckte att Premium Eco var prisvärt sätt att åka till BKK förut, men de senaste åren har TG höjt priset först från ca 11 tusen till 13 tusen och nu ligger priset runt 18 tusen, under högsäsong.
I slutet av september är vi ett gäng på 10 personer som kommer att åka en torsdag till söndag med TG i Ekonomi till BKK, har redan ångest inför den resan.
 

Dr. Miles

Expert
THAI kommer att sätta in Boeing 747-400 till deras Bangkok-(dagflyg)-Köpenhamn-Phuket linjen mellan 2015-DEC-11 och 2016-JAN-31.
Airlineroute.net skrev:
Bangkok – Copenhagen – Phuket 11DEC15 – 31JAN16 2 weekly service operated by Boeing 747-400, instead of 777-200ER (777-200 operates from 01FEB16 to 26MAR16)

Tidtabell:

....5.7
TG952
Bangkok 12:55 – Köpenhamn 18:45 744

....5.7
TG953
Köpenhamn 20:35 – Phuket 13:25+1 744

Källa: THAI W15 Operation Changes as of 18SEP15 | Airline Route

Det ser ut som de sätter in Boeing 777-200ER eller 777-200 i den här linjen annars.
Om jag inte minns helt fel, Business class på 772ER och 772 har 2-2-2 konfig (= äldre angled lie-flat stol).

thai-business-class-airbus-a340_02-jpg.13657

thai-business-class-airbus-a340_03-jpg.13656

(Foto: Dr. Miles)
 

staff

Medlem
Vad jag vet förut såldes deras säten i F kabinen som business och med densamma servicen. Alltså ingen F mer än bara sätena om nu denna maskin har dom sätena?
Jo, fast THAI har val pensionerat eller uppgraderat alla de gamla 747orna som tidigare hade den uraldriga F-kabinen som saldes som J till Skandinavien? Nu finns vad jag vet endast nya eller "halvnya" 747-kabiner kvar, dvs. de tva nedan. Om dessa saljs som J ar det ju sa klart annu battre.

IMG_66311.jpg


IMG_1474.jpg


Bada bilderna kommer fran One Mile at a Time.
 

airborn

Medlem
Ska flyga TG953 den 16 december i C. slutdestination BKK. Valde kvällsflyget då jag inte hade möjlighet att ta direktflyget tidigare på dagen.

är det samma plan som gör stopp i HKT och sedan vidare? såg att det är två timmars stopp där. Är det bara att hänga i loungen eller? Finns det dusch där?
 

Dr. Miles

Expert
är det samma plan som gör stopp i HKT och sedan vidare? såg att det är två timmars stopp där. Är det bara att hänga i loungen eller? Finns det dusch där?
Om det är samma flightnummer (TG953) vidare till Bangkok, det är samma plan.
såg att det är två timmars stopp där. Är det bara att hänga i loungen eller?
Ja.
Finns det dusch där?
När jag flög samma rutt för några år sedan fanns det inte nya utrikesterminalen så det kan ha ändrats, men då fanns det ingen dusch i THAI Royal Silk loungen där.

Edit: fel flightnummer
 
Last edited:
Toppen